Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/customer/www/norvikinfo.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 307

Indiai Óceánon való átkelés, 3. nap

Délben utolértük az Anniarát. Először az AIS-on nem jelent meg a neve, így azt hittük az egyik ARC hajó, de mikor a teljes adatsor lejött, meglepődve láttam, hogy ez a svéd Bavaria. Próbáltuk rádión hívni, de nem válaszolt, csak a Voyager, hogy valószínű, hogy az Anniarát látjuk, mert annak sokkal előttünk kell lennie. Végül 100%-osan meggyőződtem, hogy ez az Anniara, amiből az a megnyugtató következtetés, hogy nem rossz a teljesítményünk, végül is 48 óra alatt értük be és pont hat órával indultunk később.
A szél jó erős, ami nekünk kedvez, 18-25 csomó közötti, viszont emiatt a hullámok egyre nőnek és sajnos az Indiai-óceánra jellemzően délről jönnek. A mi irányunk jellemzően 250°, ez együtt nem a legkellemesebb párosítás, a hajó jó nagy pofonokat kap balról, mi meg kapaszkodunk, amibe tudunk.
A szél iránya továbbra is váltakozik dél-kelet és kelet között, így a Yankee, hol a bal spiboomon van, hol a jobb oldalon. A délelőtti takváltásnál az alsó szem patentseklije kinyílt, azonnal előre rohantam, már amennyire itt lehet rohanni és egy kis küzdelem után sikerült a seklit visszacsuknom. Mondanom se kell, hogy ezekben a hullámokban a fejem búbjáig megmártóztam közben többször. Ez jó előedzés volt, mert napközben még négyszer terített be a víz, de már a kokpitban. Nagyok a hullámok és oldalról nekicsapódva a Norviknak sok fröccsöt kapunk és iszonyatos dübörgéssel mennek el a hajó alatt.
Viszont a szokásos kezdeti tengeri betegségem elmúlt, így semmi nem gátolt meg abban, hogy egy kiadós ebédet készítsek, persze az előre főzött pörkölt felhasználásával. Azért az uborka saláta készítést majdnem feladtam, miután minden röpködött a konyhában, de végül csak a levet kellett újra csinálnom, mert két részletben kiborult, hiába minden elővigyázatosságom.
Este nem láttuk az Anniarát, de éreztük, hogy valami finomat főztek ők is, mert a szélfelőli oldalon vannak mögöttünk. A tengeren nagyon messziről megérezni az illatokat, illetve a cargó hajók kevésbé élvezetes pakura szagát, A legtöbbször még bőven a horizont alatt van a hajó vagy sziget, ha szél alatt van sok mérföldről eljönnek az illatok.
Este a hátsó kabinban próbáltam aludni, de ez csak részletekben sikerült.
Pozíciónk: UTC:08:00.Lat.: 13°23,47’S Lon.: 092°46,27’E. Megtett táv.: 146,6tmf.