Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/customer/www/norvikinfo.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 303

Indiai Óceánon való átkelés, 2. nap

Reggel meguntam a vitorlacsattogást és beszedtük a nagy vásznat, csak a Yankee maradt fenn. Hát nem száguldottunk, de szerencsére a szél kezdte összeszedni magát és két óra múlva visszahúztuk a grószt. Rekordot nem döntöttünk, de a napi teljesítmény sikerült száz mérföld fölé tornázni. Most minden nap UTC:08:00-kor jelölöm a pozíciónkat, mert tegnap ebben az időpontban kezdtünk el vitorlázni. Ez hajóidő szerint most du. fél három az ausztrál fél órás zónaidő miatt.
A VHF-en hallottuk az előttünk indulók rádiózását, a Voyager mindenkit nyugtatott, rövidesen megjön a szél. Délutánra meg is jött, kicsivel több, is mint kívánatos, 25 csomó, ehhez még hozzájött, hogy elég squall-es is volt az időjárás. Először kihasználtuk az erős szelet egy kis száguldozásra, javítandó az átlagot, de sötétedés előtt győzött a józan ész és a grószba beleraktuk az első reffet. Ez bölcs döntés volt, mert éjjel egymást kergették a squall-ek a szokásos szélerősödésükkel. Meglehetősen fáradtak vagyunk, de elindultunk, jól haladunk és a hangulat is vidám.
Pozíciónk: UTC:08:00. Lat.: 12°39,495’S. Lon.: 095°09,07’E. Napi megtett út:106 tmf, előtte 9 tmf motorozás az atollból.