Indiai Óceánon való átkelés, 1. nap

Az Anniara már reggel hétkor elindult, de az én legénységem még az igazak álmát alussza. Hajnalban jött meg a búcsú partyról. Ez nagyon jól sikerülhetett, mert elpusztította az italkészlet felét, így most nem szívesen lennék a bőrében indulás előtt. Becsületére legyen mondva derekasan összeszedte magát és igyekezett segíteni, de hát az indulás előtti teendők nagy része mindig az enyém, mivel a váltott crew nem ismeri a hajót.
Tíz körül elindult a Voyager és nem sokkal utána a Miss Me is. Nekünk még elég sok teendőnk volt, pl. meg kellett keresni a parton Jamie fényképező gépét, a tartályokat csurig töltöttük esővízzel, elrámoltuk a maradék cuccokat és mivel dél lett, megebédeltünk. Ebéd után Jamie javaslatára pihentünk kicsit, tekintettel a búcsú buli elhúzódására ezzel egyetértettem. Jamie-nek jót tett a fél óra pihenés, én öt percet nyújtóztam.
Egy órakor húztuk fel a horgonyt, nagyon jól fogott a vastag korall homok rétegben. Búcsút intettem a Cocos szigeteknek és a hajóknak.

A tervezettnél több időt töltöttem itt, mivel megvártam az új matrózomat, így a szóló vitorlázásnak most megint vége. Jamie egy vidám művész ember, zenész és szobrász, remélem az út során is jól kijövünk egymással, a bemutatkozás kedvező volt.
Másfél óra motorozással jutottunk ki a lagunából, ekkor 12-14 csomós szélben húztunk vitorlát, valóban ideális indulási idő volt.

Kijelöltem a rottát, a következő Waypoint 1978 tmf.-re van. Nekem az első nap kicsit mindig nehéz, Jamie is eléggé elfáradt, így a megbeszélt őrségbeosztás se jött össze. Éjfélkor elküldtem Jamiet aludni, nekem első éjszaka még talán sosem sikerült aludnom. Viszont végig kellemes idő volt, sajnos a szél egyre csökkent, reggelre le is állt, de ez már a holnapi krónika.