Sofőröm reggel most is pontosan érkezett és kilenckor már robogtunk is az újabb túrára. Először visszamentünk a szövő faluba, hogy nagyobbra cseréljem az egyik lányruhát, mert rájöttem kicsi lenne. Ezt szó nélkül kicserélték, örültem, hogy ugyanabból volt nagyobb méret.
Ezután az első megállónk Goa Lawahh volt, egy tengerparti kultikus hely, iszonyatos tömeggel, de itt alig volt külföldi turista.

Itt sem úsztam meg a vásárlást kellett vennem egy szarongot a hozzá tartozó derék kendővel, aminek sajnos elfelejtettem a nevét.

A templom azért volt érdekes, mert folyamatosan ment benne a szertartás. A hindu emberek rendkívül barátságosak, folyamatosan mosolyognak és érdeklődnek, honnan jöttem, meddig maradok és az elmaradhatatlan kérdés, amire mindenki tudja a választ: tetszik-e Bali?
Ezután Klungkung következett, a központjában egy szakrális hely és egy múzeummal.

Sehol nem kértek belépőt, viszont az utcai árusoktól nem könnyű szabadulni. Pl. látták, hogy van rajtam szarong, de még a tízedik is bepróbálkozott, hogy vegyek még egyet. Végül három ing vásárlással megúsztam és bemenekültem a szemben levő piacra, érdekes módon itt sokkal visszafogottabbak voltak az árusok, de mindenki mosolyog és köszön. Mondanom se kell ettől jó a hangulat.
A mai fő nevezetesség a Besakih Templom volt, mely a Bali Anyatemplom, a legnagyobb a szigeten.

A templomhoz a parkolótól két kilométer az út felfelé, itt élelmes helyiek 200 Ft-nak megfelelő összegért mopeddel felvisznek. Mondtam én szeretek gyalogolni, már kész is volt a válasz, akkor lekésem a szertartást. Helyi idegenvezetőt is rám erőszakoltak, hogy csak akkor mehetek be a szertartásra. Persze ezekből egy szó sem volt igaz, de ez már csak ilyen turistás hely, az összegek viszont nem túl magasak, nem vitatkoztam, de persze nem tetszett a dolog. A templom valóban fenséges, több helyen tartottak benne szertartást, az ország különböző részeiből szervezetten ideutazó hindu hívőknek.IMG_0160

Visszafelé az idegenvezetőm felajánlotta, ingyen levisz a motorján, de nem éltem a lehetőséggel, valóban jólesett egy kis séta.
Még csak kora délután volt, kis pihenőként Sanurban álltunk meg, ahol sok szálloda, gyönyörű homokos strand, rengeteg szuvenír bolt és kis büfé és étterem van. Itt egy hatalmasat sétáltam, egy parti büfében ittam egy sört, kedvező, hogy alig valamivel drágábban, mint a bolti ár, ugye Európában nem ehhez vagyunk szokva.

A kis pihenő után megkértem sofőrömet, szeretnék pár élelmiszert venni, mert Benoában elég szűkös a választék, a helyi közértben pl. nincs hús. Egy Metróhoz hasonló raktáráruházban kötöttünk ki, itt túravezetőm adott egy vásárlói kártyát, amire kaptam 5% kedvezményt és az árak is kedvezőek voltak, bár az elrendezés kissé kaotikus, nem könnyű megtalálni a keresett árut.
A marinába érve sofőröm segített becipelni a vásárolt cuccokat, korrektül elszámoltunk, ajándékba adtam neki néhány hajó fotót és egy Norvik pólót.
Nagyon dús és érdekes volt a két napi program, zsongott a fejem a sok élménytől, idő kell a feldolgozásához. Van még egy napi túra ajánlat, de egyenlőre, kis szünetet tartok.
—–

TT

One Response to “Hajónapló, 2014.08.21, Indonézia-Bali, 152-ik nap”