• Július 09.

Reggel beindítottam a háztartásvezetői motort. Mivel egyedül vagyok könnyű a kommunikáció és nincs félreértés. Teszteltem az energia mérleget a hajón, ami eddig is pozitív volt. A szélgenerátort nem használom, mert értelmes energiát 20 csomós szél körül ad, viszont a napelemek ragyogóan teljesítenek. 8 órakor indítottam az automata mosógépet, közben teát főztem vízmelegítővel, működött a mikró és egy hűtő, így ½ 10-kor az akku bank 91%-on maradt. Délben 100%-on voltam, a többletet el kellene adni. Abban biztos vagyok, hogy a hajó energia mérlegével nem lesz probléma, a 6 KW-os diesel aggregát csak biztonsági tartalék a hideg égövre.

h1

• Július 10.

Jani barátom felajánlotta, hogy segít a hajó kiemelésében, a festés-javításban, algagátlózásban. A reggeli telefonomkor már úton volt, így a hajót be tudtam jelenteni a másnapi kiemelésre. Az előrejelzés változóan felhős napokat jósolt, ami kellemes, ha már kint van a hajó. 11-én reggel néhány órás csendes idő várható, így reggel 8-ra kértem időpontot. Jani kora délután érkezett. Csak a legszükségesebb dolgokat vittük be a hajóra a dingivel, mivel reggel a kikötőben leszünk.

• Július 11.

Reggel 7-kor keltünk, ami későinek bizonyult, így néhány percet késtünk a kikötőben. Már vártak bennünket és az egész művelet nagyok flottul, profi módon ment. Beálltam a dokkba és a safety skegnél előző nap áthúzott kötéllel a hevedert áthúzták a hajó alatt. A travel lift 80 tonnás, így a Norvik 30 tonnája meg se kottyant neki. Volt mit lemosni a hajóról, de 11-kor már egy part menti „panorámás” helyen, biztonságos, új támasztó állványokon állt a hajó. Ebéd után már csiszolhattam is. Este fürdés, vacsora a hajón.

h2

h3

• Július 12.

Szerencsére a szél tegnap dél óta fúj és ez várható a továbbiakban, de meleg van. A csiszolás jól halad, de nagyon nagy a felület. Este fürdés a tengerben, a hajón főzünk. Jani egy szakács tehetség, így nem éhezünk, igaz alapanyag is van.

• Július 13.

Ma végeztem a csiszolással és a leverődéseket is kijavítottuk epoxi festékkel. Délben kiemeltek és mellénk tettek egy gyönyörű régi építésű acél hajót. Később a hajó német tulajdonosa elmesélte, hogy a hajója 37 éves és ő 23 éve vette és Amsterdamban épült. Az egymás mellett álló két acél vitorlást igén gyakran megnézték a kikötőben.

• Július 14.

Algagátló festés első réteg. Este fürdés, vacsora Cresben.

• Július 15.

Algagátló festés második réteg. A hajó alja olyan lett, mint újkorában.

• Július 16.

A szomszéd német hajótulajdonos tanácsára elhatároztuk, hogy a vízvonal feletti részeket lepolírozzuk. Polírozó gépem volt, de sajnos a polírpasztából kicsi volt a választéka helyi hajós boltban. Próbálkoztunk néhány anyaggal, de végül arra jutottunk, hogy ezt itthonról kell beszerezni szaktanácsadás kíséretében. Így inkább a hidraulikus tengelyfék javítását folytattuk.

h4

• Július 17.

Sikerült a tengelyféket összerakni, de néhány módosítást gondoltunk. ezért kiszereltük és hazaviszem Karcsi barátomékhoz a Földfém Kft-be továbbfejlesztésre. Délután ötletbörzét tartottunk a primer hűtőrendszerről / motor leállításkor a tengervíz a szűrőn keresztül ne kerülhessen a motorba / órákon keresztül elemeztük a dolgot, végül Jani helyes elemzése alapján délután már a műhelyrajzokat készítettem a megoldáshoz. Ha ez működni fog, két rendszer is felügyeli, hogy a motorba ne kerüljön víz, mivel Gábor barátom is készíti hozzá az elektromos rendszert.

h5

• Július 18.

Jani barátomnak megköszöntem az önzetlen segítségét és mielőbbi hazaindulását szorgalmaztam, mivel otthon is sok feladat várta. Szokásos nagymosást tartottam, nagyon élvezem az automata mosógépet. Délután leltároztam az elvégzendő és otthoni feladataimat. Elég hosszú a lista.

• Július 19.

A délelőtt egy kis rendrakással a hazaviendő cuccok összepakolásával telt. A 2/4 1-es kompot céloztam meg, amit majdnem lekéstem, mivel az idő múlásával nem akart fogyni a feladat. Végül épp elértem a kompot, már a kompon szereltem le a csomagtartót, mert most nem kell. Hazáig csak a fizetőkapuknál és a határnál álltam meg, míg kiadtam a pénzt, illetve az útlevelet. Kati ragyogó vacsorával várt. A kert megnyugtatóan zöld, a ház a kinti forróság ellenére hűvös. Szeretünk Gárdonyban lakni, de Kati visszaköltözik a budai házunkba ősztől, mikor én elindulok az óceáni túrámra.