A mai nap még tegnap kezdődött, mert tizenegykor keltünk és éjfél előtt fél órával szedtük fel a horgonyt. Szél semmi, viszont tök sötét van, megnyugtató, hogy aki tudja mennyire megbízható térképemen, a track is ott van. Teljes apályban indulunk, ami azért szerencsés, ha valahol "felülünk", a dagály levesz. Persze erre az eshetőségre nem szeretnék berendezkedni, bár mint a későbbiekben is kiderült, pl. a Port Resolution öbölben, ahol Cook kapitány is megfordult a térképünk egy fabatkát sem ér. Lehet elvesztek a korabeli dokumentumok. Kicsit előre szaladtam, de nagyon a "bögyömben" volt.
Anatomról hiba nélkül kimotoroztunk és sajnos ez a motorozás Tannaig tartott, mivel a jellemző szélerősség tizedes volt csomóban és gyakran szembesültem a zéróval.

A holthullámzás viszont annál erősebb volt, két méter körüli, így nem volt igazán kellemes a menet. Az egész utat még egy szembeáramlás is "segítette", de mindezek ellenére tíz órakor három másik hajó társaságában horgonyt dobtunk a Port Resolution öbölben, amit Gézáékhoz hasonlóan igen óvatosan közelítettünk meg az előzőekben jelzett problémák miatt.

Persze a horgonylánc elakadt, de Michael gyorsan rendet tett a vitorla raktárban és a lánc kamrában. Alig állítottam le a motort, már is itt volt Stanley, aki helyi vezető és Gézáék blogjából ismerős. Felhívtuk a hajóra és közben a laptopomon megkerestem Gézáék letöltött blogját az itteni eseményekről ezzel azt hiszem be is loptuk magunkat Stanley szívébe. Egy-kettőre megszervezte az esti túránkat a Yasur vulkánhoz. Sokan csak e miatt a látványosság miatt utaznak ide, mint este kiderült, nem véletlenül.
Viszont mi még csak a faluban vagyunk és éhesek így nagyon megörültünk a restaurant feliratú házikónak, ahol a gazdával gyorsan megegyeztünk, készítenek nekünk egy óra múlva omlettet és sült csirkét, addig Stanley kalauzolásában végig jártuk a falu nagy részét és a Yacht Clubban lazítottunk.

Engem abszolút nem érdekel a foci, de az információk azért lejönnek. Itt minden faluban van egy focipálya, a kapun nincs háló, csak három fa, de reggeltől estig lelkesen rúgják a labdát. Van egy olyan érzésem a vanuatui Tanna válogatott veszélyes ellenfele lenne sok profi magyar csapatnak.
Visszatérve az étterembe a kiszolgáló hölgy kedvesen közölte nincsen csirke, csak hal, eredetileg is ezt szerettünk volna enni, de omlett sincs, mert nincs tojás, de van marhahús. Mi éhesek és toleránsak vagyunk, megegyeztünk, azt hoz, ami van. Sült hal, kis marhahússal, kenyérfa gyümölcs és helyi zöldségek, rizs köret, desszert, gyümölcstál, minden finom volt. Az ár 700 vatu /fő, Michael duplát evett.

Mire végeztünk az ebéddel, a terepjáró már várt ránk a vulkán túrához. Útközben egy vendégfaluban megálltunk, de sajnos a beígért táncbemutató elmaradt, mivel pont falugyűlést tartottak.

A Yasur vulkánhoz belépőt kell fizetni, ez 3350 vatu/fő. Viszont maga a látványosság döbbenetes.

Rengeteg a turista, legalább huszonöt dzsip volt a parkolóban, de mint láttuk, volt aki repülőről élvezte a látványosságot. A vulkán nagyon aktív, most egyes és kettes szint között működik, hármas szintnél lezárják a területet.

Sok volt a mai program és a vulkán is mély benyomást tett mindannyiunkra, így a visszafelé egy órás úton egy szó nem esett, csak az autórádió halk zenéje szólt. Az utakról annyit, ezek inkább erdei ösvények, szilárd burkolatú út azt hiszem nincs a szigeten, csak igazi terepjáróval lehet közlekedni.
Visszaérve a falunkba holnapra rendeltünk egy kenyeret, Stanley behozza a Norvikra, ígérete szerint kipróbálhatjuk a pirogját is, remélem ő nem akarja a Norvikot kipróbálni, mivel még délelőtt megbeszéltük, mindketten hajóépítők vagyunk, mert magunk építettük a saját hajónkat.
A költségek értelmezéséhez segédlet: egy vatu kb. 2.5 Ft és az autós transzport a túrához 2500 vatu/fő volt, ami megismerve a körülményeket, kifejezetten méltányos összeg.