Reggel még egy utolsó netezésre kimotoroztunk a szárazföldre. Illetve motoroztunk volna, ha a dinghy motor is úgy gondolja, de nem. Nem messze a hajótól leállt, így Bálint felajánlotta, hogy reggeli edzésként kievez velünk.

jun-01-norvik

Sajnos az utolsó métereken a szokásos zuhé is elkapott minket, de a szokásostól eltérően most se esernyő, se viharkabát nem volt nálunk. Az étterem felé Bálint széttépett nekem egy WC-papíros dobozt, én azalatt sétálva csak félig áztam bőrig, a többiek teljesen. De megérte, mert nagyon jó volt az Otthoniakkal skype-olni még indulás előtt! Bertrand még át akart menni az Early Purple-re, mert csomózott egy karkötőt a szülinapos szakácsnőnek, Sylviának, de nem tudtuk őket elérni. Talán még Marquesason összefutnak.
Pataki Adrián magyar földkerülő vitorlázóval sem sikerült találkoznunk, de itt a honlapja:
www.svattila.org
Szmirnov István tiszteletbeli magyar konzullal is szerettünk volna találkozni, többször is beszéltünk telefonon, de sajnos végül vele is elkerültük egymást.
Visszafele a hajóra már megemberelte magát a dinghy motor, és gyors ebéd után napsütésben vágtunk neki a 900 tengeri mérföldnek Galapagosig. Nem sokkal kifutás után én elaludtam, egész estig, így erről a szakaszról nem tudok beszámolni 🙂 Na jó, annyit azért tudok, hogy szép kis szigetek mellett hajóztunk el, viszonylag nyugodt tengeren. Estefelé kapásunk volt, fogtunk egy hosszú de sajnos vékony halat, amit vissza is engedtünk a tengerbe. A műveletben beesett Bálint búvárkesztyűje a vízbe, ezért visszafordultunk és szákkal és fejlámpával felszerelve pásztáztuk a vizet, de ahogy az sejthető volt, nem jártunk sikerrel. A tű a szénakazalban ehhez képest… 🙂
Bertrand csinált vacsorára marhasteaket krumplipürével és salátával. Leírva nem tűnik extrának, de egy kis fűszer itt, egy kis ínyenc mustár ott, és máris kész a francia étel.
Az éjjeli ügyelet most már négy fővel úgy alakul, hogy Bálint és én ügyelünk éjjel 1-ig, utána Bertrand 4-ig, majd Tamás 7-ig. Figyelni kell, mert mindig látunk 1-2 nagy hajót az AIS-on.
Gyönyörű az ég, rengeteg a csillag!