Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Dec. 14. – 89. nap

Az atlanti átkelés 30. napja.

Tegnap délután 1 óra körül érkeztünk St. Lucia DNY-i részéhez a Pitonok-hoz. A Pitonok a két nagy, süvegszerűen kiemelkedő hegycsúcsok. Ezek St. Lucia egyik fő látványossága. Végig motoroztunk, mert a szél szembefújt. A hullámok nagyok voltak.

Megérkezésünk előtt kb. fél órával áztunk meg először és még kb. 3-szor míg elhagytuk a Pitonokat. Igaz itt nem siettünk annyira, mert gyönyörködtünk a látványosságban, a környező házakban és strandokban. Lassan haladtunk kb. 1 órán keresztül.

Ez után visszaálltunk utazó sebességre és Marigot Bay-t vettük célba.

Délután 4 óra körül érkeztünk. Kb. 1-1,5 mérföldre a parttól rádión felvettük a kapcsolatot a marinával, hogy szeretnénk itt éjszakázni. Nagyon kedvesen fogadtak és vártak minket. Küldtek is egy segítő emberkét dinghy-vel, hogy bevezessen a marinába. Szépen kikötöttünk és egy kellemes helyi kislány (húszon éves) kis csomaggal fogadott. A kis csomagban mindenféle tájékoztató prospektust kaptunk, elmondott mindent mit-hol találunk és a legfontosabb, a csomagban volt 4 féldecis, különböző típusú helyi rum kóstolónak.

Elintéztük a bejelentkezéseket (vám, kikötő; bevándorlásos nem volt, már elment így az holnapra maradt). Ekkor derült ki, hogy a mai nap ünnep St. Lucia-ban, ezért kellet kis extra díjat fizetni a hivatali ügyintézésért (15 EC). A turisztikai díj összesen 40 EC volt, gondoljuk fejenként 10 EC.

A kikötőben egy éjszaka 44 USD-ba került, ami tartalmazta az internetet, medence, WC és tusoló használatot. A parti víz és áram külön díjért vehető igénybe. A marina és az egész öböl gyönyörűen ki van építve, mint egy szálloda. Több étterem és egy pálmafás kis félsziget színesítette a látványt, amit csak dinghy-vel vagy a helyi vizi taxikkal lehetett megközelíteni ugyan úgy, mint az éttermek jó részét is.

Kicsit interneteztünk, elküldtük a tegnapi hajónaplót, fényképeket és elmentünk az egyik közeli, lábon megközelíthető étterembe vacsorázni. Az eddigi legdrágább étterem volt, mert a végén derült ki, hogy az egyébként sem túl alacsony árakhoz még hozzászámolják a helyi ÁFÁ-t, szervíz díjat és a kártyás fizetés extra díját. Ezeket a jól feltüntetett ár nem tartalmazta. Igaz, az elején egy welcome drinket belealkudtunk az árba, de akkor még nem tudtuk mekkora árba. Szóval elég sok lett a végár, de legalább nagyon finom volt a vacsora. Aztán másnap reggel a bolti árak után is már egyértelműen láttuk, hogy bár nagyon szép öböl, de ehhez képest drága is. 8 darab croassion kb. 4000 forint volt. Azt nem tudjuk St. Lucia egyéb részeihez képest milyenek itt az árak. Lehet a turista adó kevés, de az árak általánosan magasak.

Szokás szerint vacsora után még egy kicsit beszélgettünk a hajón és kb. 11 körül feküdtünk le aludni. Tamás éjjel 1-ig internetezett.

Reggel fél 7-kor keltünk. Nehezen készültünk el. A boltok és hivatalok 8-kor nyitottak. Ekkor vette Ottó a croassion-okat és próbáltuk elintézni a bevándorlási hivatalt.

Az elmúlt 24 órában megtett távolságunk: 35 tengeri mérföld.

Aktuális pozíciónk: 13-57N; 61-01W

Otthon mindenkit szeretettel üdvözlünk és ezer puszit küldünk.