Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Dec. 13. – 88. nap

Az atlanti átkelés 29. napja.

Tegnap, a Tobago Cays-ről St. Vincent Wallilabou falucskájába tartó út elején motoroztunk, majd motorláztunk, kicsit később vitorláztunk csak génuával, majd mikor az időjárás rosszabbra fordult és a szél is kezdett teljesen szemből fújni, újra motorra váltottunk. Közben az eső is esett kb. másfél órát és Tamás volt az, aki a hirtelen jött esős szakaszt bevállalta. Az eső után, mikor már elértük St. Vincent partjait, gyönyörű szivárvány fogadott minket. St. Vincent NY-i partja mentén, legalábbis Wallilabou-ig, nem nagyon van fehér homokos tengerpart. A sziget vulkanikus és ennek megfelelően fekete homokos.

Bequia-ba végül nem mentünk be kijelentkezni, mert úgy ítéltük meg, hogy időben oda érünk Wallilabou-ba. Ott a hivatal csak este 5 és 6 között van nyitva.

Érdekesség volt, hogy Bequia DNY-i csücskénél lévő sziklák között egy nem túl régen zátonyra futott teher hajót láttunk. Érzékelhetőbb jel volt, mint egy bója, hogy arra ne próbálkozz.

Még mielőtt elértük volna a wallilabou-i öblöt már ránk startoltak a helyiek bóját kínálni. Bár mennyire szerettük volna a dolgot magunk megoldani, levakarhatatlanok. Lehetetlen megszabadulni tőlük, amíg nem veszel valamit. Szóval mindenképpen rá kell szánni 10-20 EC-t minden kikötésre. Azután pedig elárasztanak a többiek akik gyümölcsöt, halat, turista vezetést, éttermet kínálnak. Ez gyakorlatilag mindenhol így működik. Egy jó módszer lehet azt mondani: most nem kell majd talán holnap vagy még jobb, hogy majd egy hét múlva visszajövünk, majd akkor.

Kikötés után (horgony, plusz a hajó fara kikötve a Karib tenger kalózai film díszletének még maradék dock-jához; igen itt forgatták a filmet és még megvan a díszletek egy része, sőt van egy kis múzeum is), dinghy-vel (lapátolva, de nem volt messze) kimentünk a kijelentkezést elintézni. A part most sokkal jobban imbolygott alattunk, mint az atlanti átkelés után. Ez, az egész napi szembe szél és szembe hullámzás eredménye. Ugyan 5-6 között van nyitva este a hivatal, de csak 3/4-ed 6-kor érkezett meg a hivatali ember.

A papírmunka után sétáltunk egyet, hogy megkeressük a pilot könyv által javasolt helyi kis éttermet (Ron és Ronnie Golden Spoon éttermét), de kiderült nincs nyitva. Így visszamentünk a kikötőbeli Karib tenger kalózai étterembe. Némely asztal kalóz koporsó jellegű volt. Hát, mi nem ilyenhez ültünk le. Ki-ki rumot, koktélt és mindenki sört ivott és mindannyian creol szószos halat ettünk megfelelő körettel. Fantasztikusan finom volt. Nagyon jól éreztük magunkat és így mentünk vissza a hajóra este fél 9-kor. Olyan hamar sötétedik, hogy ezt már elég későnek lehet érezni. De láttuk még korán van így a cockpitban folytattuk a beszélgetést és sörözést. A dinghy-t még előtte felhúztuk, mert úgy terveztük, hogy reggel nagyon korán indulunk St. Lucia-ra, Marigot Bay-be, mert elég messze van és a szembe szél és hullámzás miatt sokáig tart. A terv az volt, hogy 4-kor kelünk, Szilárd kiúszik lekötni a hajó farát, horgonyt szedünk és már indulunk is. Ottó pedig elkészíti a reggeli teákat és kávékat. Ez végül így is történt azzal a kis késéssel, hogy Tamás nagyon nehezen kelt fel és a motort nem bírta addig beindítani, míg a kávéját meg nem issza (Surda Surdilovics effektus). A tea kicsit gyanús volt, valószínűleg Ottó véletlenül pálinkából csinálta a teát és a kávét. Ez azért következhetett be, mert a vámvizsgálat miatt a pálinkát az üres vizes palackokba öntöttük át leplezés képpen. Azért Tamás megitta és Ottó is. Végül így is elindultunk fél 5-kor.

20121210_233352

20121213_185832

A többi a holnapi hajónaplóban.

Az elmúlt 24 órában megtett távolságunk: 49 tengeri mérföld.