Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Dec. 10. – 85. nap
Az atlanti átkelés 26. napja.
Tegnap reggel óta egyszál génuával vitorláztunk folyamatosan erős szélben. Miután a hajót lassítottuk, még így is közel 5 csomó volt a sebességünk. A hullámzás folyamatosan elég nagy és az ÉK-i szél miatt kissé oldalról kapjuk. Ez a napi életet nehezíti az erős billegés miatt.
Kaja készleteinket jól számítottuk ki. Semmiben nem dúskálunk, de van mit ennünk. Ma Ottó készített sonkás, besameles mártást vastag, de rövid csőtésztával. Nem tudjuk a rendes nevét. Köszönjük Tészta Mester Kft. A korábbról megmaradt zöldségleves megint megmaradt, mert folyton megfeledkezünk róla. Ezek szerint annyira azért nem éhezünk.
Késő délután a génuát tovább csökkentettük, mert a sebességünk még mindig túl nagy volt ahhoz, hogy csak világosra érkezzünk meg.
Mindenki szépen megtisztálkodott, hajat mosott az ünnepélyes érkezéshez. Ottóról elkészültek az utolsó szakállas fotók az utókor emlékére. Egy huzamban Tamásról is készítettünk néhány kormányosi képet.
Egész nap csak keveset sütött a Nap, de azért elég meleg volt. Egyelőre nem látjuk, hogy az időjárás majd kicsit megfényezné karibi kirándulásunkat, de még reménykedünk.
Éjszaka zsebkendő méretűre csökkentettük a génuát, mert még mindig gyorsan mentünk a 20-23 csomós szélben. Szilárd hajnali őrsége során láttuk, hogy még mindig túl fürgék vagyunk, ezért Szilárd, hogy relatív lassulást érjen el, cikk-cakkozni kezdett. Ez eredményes volt, mert így Tamás őrségére is maradt még 7 tengeri mérföld. Azonban ekkor motort kapcsoltunk, mert töltenünk is kellett. Ugyan már reggel 6 óra előtt megérkeztünk Union Island, Clifton kikötőjének közelébe, de csak 7 óra 45-kor kötöttünk bójára a helyi emberke támogatásával. Hosszas alkudozás után állapodtunk meg az árban. A helyi szokásoknak megfelelően az alkudozásnál erőteljesen kiabált, mondván, hogy gondoljuk mi, hogy alkudozunk. Végül is az alku után is nem kevés summát fizettünk ki neki, 20 amerikai dollárt, 5 óra ácsorgásért. Megittuk az előre behűtött ünnepi pezsgőt, elkészítettük megérkezésünket dokumentáló fotót és megettük Szilárd által még tegnap este elkészített tejberizst.

Ez után mentünk ki a partra elintézni a papír munkát, bejelentkezést. Ez a bejelentkezés egészen St. Vincent elhagyásáig jó lesz, mert odáig az összes sziget St. Vincent fennhatósága alá tartozik.
Az elmúlt 24 órában megtett távolságunk: 89 tengeri mérföld, de csak azért, mert direkt lassítottunk.
Közel 26 Nap, 2700 tengeri mérföld lehajózása után érkeztünk meg jelenlegi helyszínünkre. MEGCSINÁLTUK !!!
Union Island-ig hátralevő távolság 0, azaz NULLA tengeri mérföld. HURRÁ!!!

20121210_130541

4 hozzászólás to “Hajónapló, 2012.12.10, Atlanti óceán – Union Island”

1. Andi és Barna szerint:

Őszinte elismerésünk, igazán nagyszerű teljesítmény! Köszönjük a sok beszámolót, így egy kicsit a hozzánk hasonló kanapématrózok is utazhatnak kicsit 🙂
    További jó szelet!

2. mila szerint:

Hurrá! Gratula!

3. András szerint:

Naponta olvassuk, várjuk a fotókat!

4. rimo barna szerint:

KEDVES SZILÁRD ÉS A TÖBBI HŐS TENGERÉSZ! GRATULÁLUNK! EZT MÁR JEGYEZNI FOGJÁK A MAGYAR HAJÓSTÁRSADALOMBAN! NAGYON VÁRUNK HAZA, BÁR KICSIT HŰVŐSEBB VAN, PUSZ BARNA, ILI