Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Dec. 9. – 84. nap
Az atlanti átkelés 25. napja.
Tegnap délután végig 18-22 csomós szélben hajóztunk csak grósz vitorlázattal. A szél du. 1 óra magasságában 27 csomóra beerősödött és jókora záport is kaptunk. Ekkor a grószt 2-es fokozatra reffeltük. A reffeléshez a motort is be indítottuk amit a töltés miatt úgy is hagytunk du. 5 óráig. Ez volt aznap az első bőrig ázásunk. De legalább megvolt az elmúlt bő három hét első édes vízi zuhanyzása is. Mert minden rosszban valami jó is. Ekkor a grószról teljesen kihúzott génuára váltottunk. Estig is többször esett az eső, de a legnagyobb esőt Ottó esti kormányzása idején kaptuk. Ekkor már ki-ki pihenőjét töltötte az ágyában, ennek megfelelő ruházatban. A szél hirtelen beerősödött,25-30 csomóra, és az eső egyre erősebben kezdett esni. Reffelni kellett a génuát. A hirtelen jött változás miatt nem volt idő arra, hogy ruhát váltsunk, így az alvós ruhában voltunk kénytelenek a műveletet elvégezni. Mondanunk sem kell, hogy mi is és mindenünk csurom vizes lett. A hajóban szinte minden helyzetet változtatott. Ottó és Szilárd bőröndje a földön landolt, a benne lévő cuccok szerte-szét repültek. Így törölközés, szárítkozás, pakolás következett. Végül a génuát a rendkívül erős és irányában változó szél miatt teljesen betekertük és motorozásra váltottunk. A motor este 11-ig ment, részben a töltés miatt is, amikor újra kitettük a génuát, reffelve. Ez után éjszaka végig 20-27 csomós szél fújt és száguldoztunk Barbados irányába. Barbados fényeit éjjel 11 óra 15-kor pillantottuk meg tisztán kivehetően, amire persze a teljes legénység kíváncsi volt, így a közel 25 napnyi óceáni hajózás után kis örömünnepet tartottunk (pálinka, bor, sör).
Hajnal 3 óra körül 5,5 tengeri mérföldre hajóztunk el Barbados partjaitól délre. Bár még a térkép szerint az Atlanti óceánon hajózunk a mai nap egy részén, az atlanti átkelésünket elméletben teljesítettnek tekintjük, melyet gyakorlatban majd Union Island-en fogunk megünnepelni. Ennek megfelelően a Norvikot eddigi távolsági hajójárati funkciójából átminősítjük helyi hajójárattá, mely a továbbiakban majdnem minden állomáson és megállóhelyen megáll.
A reggeli őrség óta lassítjuk a hajót, mivel a jelenlegi körülmények mellett éjszaka érkeznénk Union Island-re, ami a sok zátonyos rész miatt nem javasolt. Így érkezésünket a reggeli, már világos időszakra szeretnénk időzíteni, amihez elegendő 4 csomós sebességgel haladnunk. De elég nehéz ilyen sebességgel mennünk, még jelentősen kurtított génua mellett is a folyamatosan erős, 22 csomós szél miatt.
Ez volt az utolsó hajónaplónk, mely az atlanti átkelés átkelési részéről szól. Ezt követően a karibi világ szépségeiről szeretnénk írni, és reméljük ehhez az időjárás kegyes lesz hozzánk és megengedi, hogy élvezhessük is.
Jelenleg nincs túl jó időnk. Bár nincs hideg, de borult az idő és ahogy írtuk erős a szél, a hullámok nagyok.
Az elmúlt 24 órában megtett távolságunk: 115 tengeri mérföld.
Union Island-ig hátralevő távolság 86 tengeri mérföld.
Aktuális pozíciónk: 12-52N; 59-55W
Otthon mindenkit szeretettel üdvözlünk és ezer puszit küldünk.