Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Nov. 30. – 75. nap
Az atlanti átkelés 16. napja.
Nem akarjuk ismételni önmagunkat, de tegnap megint bezabáltunk. Többen szóvá tették, hogy sokat beszélünk a konyháról, de a kapitány szerint nem lehet eleget írni róla. A mélyhűtő utolsó kármentési akciójaként Ottó lesütötte a maradék húst aminek egy része előkóstolóban már délután elfogyott. Ez azonban nem akadályozott meg minket abban, hogy vacsorára ne együk meg azt a kb. 25 db palacsintát amit Szilárd készített. Hortobágyi, ízes, kakaós, nutellás volt a választék. Kajáról ma többet nem írunk. 🙂
Karibhoz közeledvén a hajó forgalom egyre növekszik. A tegnap reggeli cargo-t egy másik is követte és ma éjszaka több vitorlást is észleltünk, melyből az egyikkel, egy olasz hajóval rádióztunk is. A másik, görög hajó, még nem válaszolt a hívásunkra.
Az előrejelzésnek megfelelően a szél sajnos hajnalra erősen lecsökkent. Így hajnalban motort kellett indítani, ami az akkuk miatt is esedékes volt. A szél jelenleg SE 1-es erősségű.
Kihasználva a csendes időt a horgászfelszerelés folyamatosan kint van az új csalival. Eddig eredmény nélkül. Lehet nincs hal az óceánban?:-(
Reméljük a szél annyira felerősödik, hogy értelme legyen spinakkert húzni.
A navigációs fotel tartója eltörött, ezért Tamás átcserélte a két fotelt és Péter javaslatára, hogy majd megheggesztetjük, Tamás megjegyezte, hogy majd ő megheggeszti egy erre alkalmas kikötőben a saját szerkójával parti áramról.
Az éjszakai szolgálatot már pólóban és fürdőnadrágban teljesítjük. Délelőtt 10 órakor már közel 30 fok van. Persze szikrázó napsütés is.
Napközben a szabad idejében ki-ki olvas, alszik, zenét hallgat, filmet néz és persze elvégzi a napi tevékenységeket: fürdés a hajó orrában vödörből, esetleg WC illetve fedélzet takarítás, rádiózás, javítások, kaja készítés, stb.. Mindezt mindenki a saját szolgálati idejéhez igazítva.
Az óceánban való fürdésen erősen gondolkodunk ebben a csendes időben, de még nem szántuk el rá magunkat teljesen. Pedig az már tök mindegy, hogy 15 méter vagy 3000 méter mély alattunk a víz. De nem is ezt érezzük problémának. A kapitány félelme a cápák, mert szeretne a legénységgel élő darabra elszámolni a repülőre szállás előtt. Igaz, eddig sok halat (a repülő halakon és a delfineken illetve a csali tolvajon kívül) nem észleltünk.
Ebben a szikrázó napsütésben érdekes arra gondolni, hogy otthon lehet a hétvégén esik a hó.
Az időállítás is érdekes, mivel a hajón szakaszosan állítjuk az órát nem pedig, mint repüléskor egyszerre. Így nem vesszük észre az időeltolódást.
Az elmúlt 24 órában megtett távolságunk: 107 tengeri mérföld.
Barbadosig hátralevő távolság 767 tengeri mérföld.

Aktuális pozíciónk:16-11 N; 46-29W
Otthon mindenkit szeretettel üdvözlünk és ezer puszit küldünk.