Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Nov. 27. – 72. nap
Az atlanti átkelés 13. napja.
Egész délután folyamatos jó szélben vitorláztunk. A szél ennél már csak estére lett még jobb amikor is 20 csomó fölé erősödött. A hullámok megnőttek és a kettő együttes hatásaként az auto pilot használata lehetetlenné vált. Így az őrségeket folyamatos kormányzással kellett ellátni pihenés lehetősége nélkül. A szél egész éjjel gyakorlatilag 18-22 csomóval fújt. Szilárd őrsége alatt kb. 1 óra hosszat kicsit csendesült (15 csomó), de később ezt rendesen megfejelte. A majdnem teli Hold szinte egész éjjel kísért minket csak Tamás őrségének elején tűnt el a környező viharfelhők között. Ekkor erősödött a szél 28 csomó fölé és a csendes kabinokban békésen pihenő hajós társait Tamás a VHF kézi rádió intercom funkciójával rádión keresztül riasztotta: "reffelni kell!!!". Péter és Ottó segítségével a génuát is és a groszt is első reffre húztuk. A hajó ez után mindjárt kezesebben viselkedett. A szél rövidesen lecsökkent, de fél óra múlva újra visszaerősödött és azóta is kitart.
Az éjszakai komoly munkával járó kormányzás eredménye, hogy 15 óra alatt 95 tengeri mérföldet tett meg a Norvik jó irányba. Ezzel az eredménnyel, bár tegnap kezdtünk lemondani róla, újra megcsillant a karibi Mikulás esélye.
Mivel a motort csak áramfejlesztésre kellene használni és ebben a jó szélben nincs szívünk beindítani a motort, ezért áram fogyasztásunk csökkentése érdekében lekapcsoltuk a mélyhűtőt, mint az egyik fő energia fogyasztót. Így a fagyasztóban lévő húsokat mesterszakácsaink hamarosan kisütik szebb időkre.
Az elmúlt 24 órában megtett távolság: 130 tengeri mérföld, log szerint.
Barbadosig hátralévő távolság: 1150 tengeri mérföld.
Jelenlegi pozíciónk: UTC 12.00: 17-40N; 40-16W.
Otthon mindenkit üdvözlünk és ezer puszit küldünk az izgalmasabb arcát mutató Atlanti óceánról.