Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Hétfő délután sikerült elindulnunk Pulába, ami azért is értékelendő, mert a fiúk előző nap még a Sziget-fesztiválon múlatták az éjszakát. Pepusz lelkes segítségem, Gergő pedig Fokvárosban gardírozott engem, így örültem, ha csak rövid időre is, de meghívhattam őket a Norvikra.

Kellemes utunk volt Szlovénián keresztül, világosban értünk a hajóra, ahol minden rendben volt. Kati gondoskodott bőséges starter kajáról, így egy welcom drink után jól esett a szokásos lesütött hús zsíros kenyérrel, hagymával, saját termesztésű paradicsommal.

Az első két nap a fiúk ismerkedtek Pula nevezetességeivel és éjszakai életével. Én ebből kimaradtam, mivel az előzőt már ismertem, az utóbbit pedig a fiatalabb korosztálynak hagyom. Viszont szerencsére gyorsan megtalálták a piacot és kiderült, Pepusz valódi sztár szakács. Így kimaradt az éttermek választékának megismerése, helyette a Norvik ismét gasztró hajóvá változott, lásd képek.

IMG_2149 IMG_2150

IMG_2176 IMG_2181

Gergő hozott egy szuper dront a hajóra, amit hosszas (órákig tartó) installálás után végre elreptettünk. Hihetetlenül gyors volt, de vissza jövetkor ütközött egy bejövő vitorlás drótkötelébe. A kalandot kis sérüléssel túlélte és sikeresen landolt a mólónkon.

A fiúk éjszakai városnézése miatt a reggelek 10-11órára tolódtak, ezért csütörtökön is inkább délutáni lett az indulás a közeli Solina öbölbe. Szokásos gyenge szélben próbáltunk vitorlát is húzni, de az egyik csiga a bumban elakadt, így sikerült az első reffszemet letépnünk. Nem idegesített különösebben, legalább van közvetlen ok haza vinni a nagyvitorlát átnézetni és kissé át is szabatni, mivel kezdetektől kicsit hosszú az első éle.

A srácok ügyesen kötöttek a bójára, ami a Norvikon nem egyszerű, mivel magas a szabad oldala. Végre jót fürödtünk, majd jött a dron utolsó útja. Hibátlan felszállás után totál telibe repült a szomszéd hajó alu árbocának és elmerült a tengerben. Pepusz utána úszott, de reménytelen volt a mentése, így búcsút vettünk tőle. Nem tudjuk mi okozta nála ezt a navigációs zavart, de mind a két alkalommal az alu árbocnak repült. Én valamiféle interferencia jelenségre gondolok, de ez eléggé sérülékennyé tenné, lehet, csak hibás volt a szoftvere.

IMG_2190 IMG_2191

A pénteki vissza indulás is kényelmesre sikerült, mivel a srácok itt is őrjáratoztak az éjszakában. Én legalább jót aludtam. A marinában a kikötés jelesre sikerült, köszönhetően a működő orrsugár kormánynak Gábor barátom jóvoltából. Nem emlékszem, mikor működött utoljára, így most nagyon élveztem a segítségét.

A haza utat is Pepusz vállalta, már bőven másnapot mutatott az óra, mikor Gárdonyban kiszálltam a kocsiból. Kati már aludt, de szerencsére nyitva hagyta a kaput, nem kellett a kerítésen átmásznom.