Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Gábor barátom nem látszik ki a munkából, így örültem, hogy felesége Erika unszolására egy hét pihenőt vett ki amit a Norvikon töltöttek. Egyedül tudtam őket vendégül látni, mivel Katinak két hivatalos dolog is közbejött és a négy unoka látogatása is küszöbön, erre is készülnie kellett.

Vasárnap fél nyolckor indultam Szlovénián keresztül és a határ előtti kis trükközéssel kettőkor a hajón voltam. Mire Gáborék megérkeztek kicsit rendezkedtem, beindítottam a hűtőket és átszellőztettem a hajót. A kikötőben kevés a parkoló, így a második kocsit kivittük egy városi parkolóba és visszafelé Görög Péter kedvenc vendéglőjében a Barbarában bőségesen megvacsoráztunk.

A Norvikon ittunk még egy welcome drinket, senkinek nem kellett altató, különösen Gabiéknak, mivel előző nap négy órát sem aludtak.

Hétfő

Terv szerint ma indultunk volna Mali Losinjba, de mivel a csapat dél körül reggelizett, azt javasoltam, csak a közeli Szoline öbölbe menjünk, ahol tudunk fürdeni és a másnapi út is rövidebb lesz egy bő órával. Egyhangúlag megszavaztuk és két óra múlva már a tengerben lubickoltunk. Kellemes meglepetésként itt a bójáért csak 160 kn-t kértek, igaz tavaly itt még ingyen horgonyoztunk.

38011783_1938358566243248_3766907384853692416_o      IMG_2127

A hajóhűtő szolgálta a hideg sört, vacsorára vörösboros szarvaspörköltet szervíroztam hagymás tört burgonyával, hozzá kovászos uborkát. A hangulatos naplemente nyugalmát szerencsére itt szúnyogok sem zavarták (Susakon két hete sok szúnyog volt).

Kedd

A reggeli kávé után még úsztam egyet, de nyolc után kicsivel már úton voltunk Losinjba. Kellemes utunk volt, bár a minimális szél most is inkább szemből fújt, de legalább nem voltak nagy hullámok. A motor hibátlanul működött, pedig a gázolaj már három éves a tankokban, igaz minden évben átszűröm a Separ szűrővel, így a napi tankban semmiféle parafin kiválást nem láttam.

Kora délután érkeztünk, én már nem tudom hányadszor, de mindig megkap ennek a hangulatos kis falunak a varázsa. Nem véletlenül Erika és Gábor kedvenc városkája is, amit érkezésünk után újból felfedeztek. Én most lustaság fázisban voltam és a mólón nézelődtem az érkező hajók ügyes, vagy kevéssé ügyes kikötési manővereit. Nekem szerencsém volt, mivel az öbölbejáratnál még 20 csomós szél a kikötőbe érve öt-hat csomóra mérséklődött, így nem okozott gondot, hogy az orrsugár kormány még nem működik.

IMG_2124 IMG_2101

IMG_2120 IMG_2109

Vacsorára Gáborék meghívtak kedvenc kisvendéglőjükbe, ahol én egy valóban különlegesen finom kagylólevest ettem, frissen sütött kenyérrel. Igaz ezt a kislány először elfelejtett kihozni, de mikor intettem neki, azonnal kapcsolt. Végül még kaptunk egy búcsú pálinkát, ami jótékonyan segítette a gyors álomba merülésünket.

Szerda

Kis negatívum a városi kikötőben a zuhany és a mosdó használat. Ezt a kikötőtől független cég kezeli, meglehetősen korlátozott nyitva tartással. Én a hajón zuhanyozom a fürdő dekken, de Erikáék vettek fürdő jegyet tegnap délután. Miután egy éjszakát voltunk a kikötőben, gondolhattuk a zuhany is 24 órára szól. Ezt a WC-s néni nem így értelmezte és Gabit reggel nem engedte be, pedig a jegyen dátum, óra, perc szerepel. Hát ez még egy orvosolandó dolog lenne.

Nem kellett sietnünk az indulással, mert azt beszéltük meg, hogy visszafelé megint a kis bójás öbölben alszunk és csak csütörtök reggel megyünk be a pulai marinába. Igy belefért még egy kis búcsú séta Gabiéknak egy kávéval.

Kicsit szelesebb utunk volt, természetesen most is szemből és Isztria fölött pár felhő jelezte a közeledő frontot.

IMG_2135 IMG_2165

A bójára kötés Gábornál egy kis sérülést okozott, mert nem lehetett eléggé kiemelni a bóját, így a rákötéskor a csáklya nyele megégette a kezét. Előzőleg sekélyebb vízben álltunk, ott hosszabban engedett a kötél. Valószínű, mikor telepítették a bójákat egyformára vágták a köteleket, így a nagyobb vízmélységnél rövidebb a szabad hossz.

Éjjel jött egy zivatar, amit én csak a dekk ablakok becsukásával konstatáltam, elég biztonságosnak láttam a bóját és az öböl is körben védett.

Csütörtök

Reggeli kávé, részemről egy utolsó csobbanás, motor indítás, nem indul. Többszöri próbálkozás, semmi. A relé kattog, de az önindító nem indul. A szokásos próbálkozások a főtengely elforgatásával, semmi eredmény. A Norvikon minden fogyasztó és áramtermelő kétsarkú, ami azt jelenti, hogy a hajótest nem kap áramot, kivétel az önindító, ami indításkor egy relén keresztül kapja a testről az áramot. Ez a relé hibásodott meg, de csak félig, mert látszólag dolgozott, de kevés áramot engedett át. Szerencsém, hogy az ország egyik legjobb hajó elektromos szakembere a vendégem, így két óra múlva a motor kattanásra indult, persze volt tartalék relém is.

A kis intermezzó után délben indultunk a közeli marinába, ami szintén kalandosabbra sikerült, mivel a szél fokozatosan 30 csomóig erősödött, természetesen totál szemből. Jó kis másfél órás ugra-bugra volt az egyre nagyobb hullámokban a hullámtörő bejáratáig. Erika nem igazán szereti az ilyen időjárást, de azért sikerült pár jó képet is készítenie.

IMG_2142 IMG_2150

Két órakor érkeztünk meg, a kikötőben, most mind a három mooring kötelet feladták, a szélső helyeken egy spring mooring is van, így remélhetőleg viharosabb időben se lesz probléma. Erika kiment burekot venni, mivel a reggeli kimaradt, ebéd gyanánt. Én, bár nagyjából össze voltam pakolva, fél ötkor indultam haza, még Gabiékat elvittem a kocsijukhoz. Éjfél előtt fél órával értem haza, a maradék fél órában még egy hideg sörrel leöblítve az út porát. Távollétemben a macska birtokolta az ágyamat. A lábamnál aludt egész éjszaka.

Gyorsan eltelt ez az eseménydús pár nap, kellemesen kikapcsolódtunk és Gábor jóvoltából a Norvik elektromos szerelvényei is sokat javultak. Megint működik az orrsugár kormány, az első aksi műszer és az autópilot is le lett tesztelve. A motor indító reléhez is készül egy megkerülő áramkör, hogy meghibásodás esetén is azonnal lehessen indítani. Ez vészhelyzetben sorsdöntő lehet.

Gáborék még maradtak pár napot, mi péntektől a négy unokát felügyeljük, ami hasonlóan kellemes, mint a hajókázás, de semmivel sem unalmasabb, mindig szolgálnak meglepetéssel.