Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Nov. 24. – 69. nap

Az atlanti átkelés 10. napja.

20121124_140837

Tegnap délután kitartott a kellemes nem túl erős napsütés. A hajó oldal deckjén a legénység a tengervízből merített vödör vizekkel megfürdött. Ezzel rengeteg édesvizet spórolunk. Ezt általában a hajó orr részének deckjén egy kis szieszta követi a napon. Ebédre, de később délután, az előző napi ünnepi vacsiból megmaradt rántott húst fogyasztottuk el. Kellemes szélben hajóztunk egész délután is. Az éjszaka is eseménytelenül telt 13-14 csomós széllel. A Hold is egyre tovább kíséri utunkat, szinte egész hajnalig kitartott. A szél hajnalra lecsökkent, ezért pár órát motoroztunk ami az akksik töltéséhez is jól jött.Ma délelőtt 26 fokos meleg van, szikrázó napsütés, tiszta égbolt, 22 fokos tengervíz.
Tudósításainkat a következő módon szerkesztjük és küldjük nektek:
A cockpitban ki-ki vérmérséklete szerint a napon illetve árnyékban ülve a gondolatait elmondja, ezeket Szilárd összefűzi és a tabletjén rögzíti. A kész anyagot bluetooth-on átküldi egy laptopra, amiről aztán pendrive segítségével kerül a hajó számítógépére. Mindez a rendszer akkor alakult ki amikor a kabinban a gépelés mindenkinél hányás közeli állapotot okozott. Ugyan ez már elmúlt, de a rendszer olyan jól bevált, hogy a nap kitüntetett pontjává vált a napló szerkesztés a kellemes környezetben. Ezután a közben megírt emailekkel együtt és a napi időjárás fájlt lekérve pactor modemen elküldjük a naplót. Ezt követően Tamás felesége az anyagot helyesírási és gépelési hibáktól mentesítve felrakja a honlapra. Bizonyára észre vettétek, hogy néhány napja fotó is kerül a napló mellé az Atlanti óceán közepéről, mivel Szilárd ötlete bevált, hogy próbáljunk meg kis méretű fotót is küldeni. Így majd gyakran igyekszünk a naplót fotókkal is színesíteni. Természetesen amint email hozzáférésünk is lesz akkor a közben készült teljes fotó és filmanyagot is elérhetővé tesszük az interneten.A tengelyféket Tamás bekacsolta és jól működik, így a csiga feleslegesen nem pörög vitorlázás közben. Az üzemanyagszűrő rendszer egyik szűrője rakoncátlankodik, így Tamás délutáni programja már alakul. Az elmúlt 24 órában megtett utunk: 117 tengeri mérföld. Eddig Las Palmas-tól összesen 1155 tengeri mérföldet hajóztunk. Barbadosig hátralevő távolság: 1537 tengeri mérföld. Lassan utunk feléhez közelítünk, időben már mindenképpen. Jelenlegi pozíciónk: UTC 12.00: 18-56N; 33-23W. Mindenkinek kellemes hétvégét kívánunk innen a napsütéses Atlanti óceánról.

A kapitány külön közleménye: Isten éltesse a Katalinokat és a napokban ünnepelt Erzsébeteket is!