Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Nov. 23. – 68. nap

Az atlanti átkelés 9. napja.

Tegnap délután megközelítettük a 8 napja kijelölt way-pontunkat és stratégiai megbeszélést tartottunk, hogy a passzát övezeten hogy hajózzunk keresztül. Végül arra a döntésre jutottunk, hogy miután a 20. szélességet elértük Barbadost vesszük célba. Így egy kicsit laposabb és rövidebb útvonalon érjük el a Karib-szigeteket. Tamás kijelölte az új way-pontot Barbados előtt. Így a visszaszámláló Barbados látótávolságáig 1714 tengeri mérföldet mutatott. Miután kijelöltük az új útvonalat a szél K-re fordult. Mivel motoroznunk is kellett az akkumulátorok töltése miatt, ezért délebbi irányra motorláztunk a kijelölt rottához képest.
Péter barátunknak tegnap volt a születésnapja, ami valószínűleg emlékezetes marad nemcsak az ünnepi vacsora miatt hanem a hely különlegessége miatt is. A vacsora Ottó által még profibb módon elkészített rántott csirkéje sült krumplival és Szilárd általi enyhén csípős lecsóval kiegészítve, valamint előre a legjobb hőfokra hűtött szekszárdi vörösborral kitűnően sikerült. Már már úgy érezzük, hogy óceáni átkelésünk egyben gasztronómiai utazás is. Egy kicsit szégyeljük is magunkat, hogy ilyen luxus körülmények között szeljük át az óceánt. Vacsora alatt a hajót az autópilot vitte, de utána visszazökkentünk a napi rutinra a szokásos őrségbeosztással. Éjszaka fél 12-kor Péter őrsége alatt leállt a motor. Tamás rezignáltan megállapította, hogy motor leállás kizárólag éjszaka következett be, borítékolva az okot, hogy előszűrőt kell cserélni. 2 óra múlva mindenki folytathatta az akkor szokásos éjszakai "elfoglaltságát". Mindez az éjszaka közepén nem kellemes dolog a pihenő időből csonkítva. Nem sokkal ez után következett Szilárd őrsége. Egész 3 óráig minden normális mederben zajlott, ekkor viszont kb. fél órán keresztül erősen változó irányú (KÉK-ÉÉNY), 20-23 csomós szélben kellett hajózni távoli fix pont nélkül a korom sötétségben. A hajót nehéz volt kordában tartani a fél percenként 30-45 fokot változó szélben. De ez is elmúlt és a szél a továbbiakban gyengült. 5 órára a szél stabilizálódott, Tamás leállította a motort, Szilárd segítségével, meghalzoltak, tak-ot váltottak, kihúzták a génuát, vitorlákat beállították az új irányra és azóta e szerint hajózunk. Délelőtt az éjszakai fáradtság nyomait próbáljuk kiheverni. Az idő kellemes, enyhén borult, 26 fok. Az elmúlt 24 órában megtett távolságunk: 124 tengeri mérföld.
Barbadosig hátralevő távolság: 1648 tengeri mérföld.
A jelenlegi pozíciónk: UTC 12.00: 19-24N; 31-13W
Üdvözlet és ezer puszi az otthoniaknak.

Ide vágunk egy nosztalgia képet Gibraltárból, a látható luxus ellenére ne jöjjön elő többet: