Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Nov. 22. – 67. nap

Az atlanti átkelés 8. napja.

Tegnap délután továbbra is közepesen erős szélben hajóztunk. Borongós idő volt, de kellemes hőmérséklet. Sajnos a mélyhűtő továbbra sem működik rendesen, ezért megint sürgős húsmentő akciót kellett tartani. Lesütöttünk kb. 1 kg sertéshúst szeletekben hagymás, fokhagymás, fűszeres zsírban. Ezen kívül kb. 1 kg darált húsból hortobágyi palacsintához készítettünk húsmasszát. Hogy el is tudjuk kezdeni enni, ezért sütöttünk 24 db palacsintát és elkészítettük a szósz öntetet is. Mindeközben a szél rendkívüli mód megerősödött, 25-29 csomósra és a hullámok is megnőttek és az irányuk sem segítette a konyhai munkálatokat. Ilyen körülmények között kellett a konyhában tevékenykedni egyszerre két főzőlapon. Az egyiken készültek a palacsinták a másikon a húsok. A hortobágyi palacsinta nem teljesen a szakkönyvekben megadottak szerint készült a körülmények miatt. El is neveztük hortobágyi palacsinta ala Atlantic receptnek. A megerősödött szél miatt, Tamás lévén szolgálatban, bekiáltott a legénység többi tagjáért, hogy reffelni kell. Behúztuk a génuát és később mikor kicsit csendesedett a groszt is eggyel reffeltük, hogy éjszaka ne érjen bennünket meglepetés. Majd a génuát újra kihúztuk. A hortobágyi palacsintát a csendesedést követően faltuk be, jó sok hússal töltve a palacsintákat. Mindenki 2 db hortobágyit evett majd a maradék palacsintákat desszertként lekvárral, kakaóporral és nutellával ízesítve fogyasztottuk el. A töltelék hús maradékának nagy részét dobozban tároltuk el a későbbiekre. A többit elől hagytuk reggelihez szendvicsnek, meleg szendvicsnek. Az éjszaka 10-22 csomós szélben telt. Hajnaltól volt a szél csökkenése és ekkor elég változékonyra is fordult az irányát tekintve. Csúcssebességünk 8,5 csomó is volt alkalmanként a földhöz képest amikor a nagy hullámok tetejéről szánkáztunk lefelé. A hajó szinte egész éjszaka iszonyatosan billeget az oldalról jövő hullámok okán, ezért a társaság elég keveset és nehezen tudott aludni. Éjszaka Ottó és Péter a Hold, míg hajnalban Tamás és Szilárd a Vénusz ezüsthídjában gyönyörködhettek. Előtte levő éjszaka pedig a csillagokat figyeltük, tanulmányoztuk. Ebben segít Szilárd tabletjében levő Google Sky Map alkalmazás. A délelőtt szépen indult, stabil 15-16 csomós széllel, napsütéssel és 25-26 fokos hőmérséklettel. A napelemek remekül töltenek,lehet,hogy motort sem kell indítani. Megettük az elöl hagyott hortobágyis húst meleg szendvicsnek reggelire, ahogy terveztük. Gyönyörű idő lévén kint élvezzük a természet szépségeit, a szép hullámokat, a gyönyörű extra kék óceánt és láttunk élőben repülő halakat is repülni. Újdonságként Szilárd ötleteként tegnap fényképet is küldtünk át, amit már láthattok is a honlapon. A minőség sajnos korlátozott a rendelkezésre álló szűkös átviteli kapacitás miatt. Ennek sikereként igyekszünk gyakrabban fényképet is mellékelni. A elmúlt 24 órában megtett távolságunk:127 tengeri mérföld a log szerint.
A Canáritól eddig megtett összes távolság: 923 tengeri mérföld.
Az aktuális pozíciónk: UTC 12.00: 20-21N; 29-20W.

SAM_2361          SAM_2388

One Response to “Hajónapló, 2012.11.22, Atlanti óceán”

1. Koos Attila szerint:

Szilard!

Olvassuk a naplot, nezzuk a poziciot:). A mailt is megkaptam, de valasz nem ment el..
    Le a kalappal elottetek! Remelem vegig ilyen jo idotok lesz. Azt meg nem is tudtam, h te fozni is tudsz. Ezt majd hasznositjuk tavasszal az Adrian.