Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Az időeltolódás miatt még tegnap:  A spinakkerezés után elfogyasztottuk az ebédet, ami igazából estebéd volt. Maradék paradicsom levesből és a húsromlást megelőzendően korábban Szilárd által készített bolognai szószra alapozva bolognai spagettiből állt. Ottó főzte hozzá a tésztát és még megspékelte a szószt egy kis fokhagymával.

Ezt követően úgy döntöttünk, hogy a két napja végzett és nem túl rosszul sikerült pillangózást újra kipróbáljuk, de stabilizáljuk a génuát a spinakkerbummal. A grosz helyett pedig genakkert húzunk. El is kezdtük átfejteni a spinakker helyett a genakkert a spinakker zsákjába. Mikor már kibányásztuk a spinakkert a zsákjából és kezdtük kibontani a genakkert szembesült a társaság azzal, hogy a genakkeren az alsó lekötési pontban nem lett berakva a ringli. Hosszabb-rövidebb bosszankodás után visszafejtettük a spinakkert a zsákjába, összehajtogattuk a genakkert és betettük a helyére. Mindezt egy billegő hajón az Atlanti közepén két darab kb. 17 m hosszú és 120-120 nm vitorlákkal történő “játszadozásnak” kell elképzelni egy kötelekkel teli 14 m hosszú vitorláson. Nem örültünk neki. Ezt követően stratégiát váltottunk és maradt a grosz és a génua spinakker bummal. Az új próba annyira bejött, hogy ezt a vitorlázatot hagytuk fent éjszakára is. A szél nyereségünk 40% körül volt ráadásul teljesen jó irányba tudtunk hajózni, kb. 250 fokra. Sebességünk már ekkor sem volt túl rossz: 4,5-5,5 csomó. Ez nem jött rosszul az elmúlt két nap nem túl jó teljesítménye után.

Az éjszaka ennek fényében indult. A szél ráadásul erősödött így sebességünk tovább nőtt. 11-14 csomós szélben álltunk neki az éjszakának. A hajó ezen vitorlázattal meglehetősen kiegyensúlyozottan haladt 5,5-6,5 csomóval. Éjszaka többnyire 11-17 csomós szél volt helyenként 19 csomós befúvásokkal.

Az éjszakát a szokásoknak megfelelően Ottó kezdte hajó idő szerint este 7-kor. A hold ezüsthídján hajózott 3 órán keresztül a gondolataiba merülve, de precízen kormányozva.

Ma: Az éjszaka ilyen körülmények között telt. Végig jó szélben hajóztunk és a vitorlázathoz azóta sem kellett hozzányúlni. Azóta is átlag 6 csomóval haladunk.

Töltésünk rendben, motort sem kellett indítani. Az idő javul, hangulatunk ezzel együtt. Ottó nem borotválkozik, szép fehér szakállal készül a karibi Mikulásra. Tamás feje szokásosan leégett.

Hajóval azóta sem találkoztunk. Radart sem használunk, mert feleslegesnek tűnik ennek fényében és ez által az árammal is spórolunk. De az aktív radarreflektor folyamatosan üzemel. Persze az AIS is.

Ma először Atlantic show volt. 10-15 delfin ugrált körülöttünk kb. 10 percig. Kecses, fantasztikus mozgásukban gyönyörködtünk és kicsit részese lehettünk a szabadságérzésüknek. Ők a vízben mi a hajón. Szívesen bementünk volna közéjük játszani.

Hetedik napja vagyunk úton a Kanári szigetektől. Összesen eddig 792 tengeri mérföldet tettünk meg. Átlag napi több, mint 110 tengeri mérföld ami nem túl rossz itt a változó szelek övében. Reméljük ez nőni fog a későbbiekben a passzátszél zónában.

A Norviknak ez a 66-ik napja a horvátországi indulás óta és több, mint 3300 tengeri mérföldet tett meg ez idő alatt kisebb-nagyobb pihenőkkel. Eddigi állandó tagsága Tamás és Péter.

Pozíciónk: UTC 12.00: 20-40N; 26-59W. ÉK-i 13-15 csomós szél.

Az elmúlt 24 órában megtett távolságunk 108 tengeri mérföld. Ez a log szerinti, vízhez viszonyított távolság. A valós megtett utunk az atlanti áramlás segítő hatása miatt naponta kb. 15 tengeri mérfölddel több az elmúlt napokban. Ez jellemzően a továbbiakban is így lesz az egész atlanti átkelés alatt.