Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Május 25.-n visszamentem Umagra csiszolni a hajó alját, de a vibrációs csiszolóval nem sok eredményt értem el. Kértem tanácsokat, de senkinek nem volt jobb ötlete, így vettem még egy kis sarok köszörűt, sok csiszolópapírt, gumi korongokat és megfogadtam Karcsi barátom tanácsát, hogy vigyek egy segítséget. Így jött ki Gyula a harmadik etapra, aki először látott itt tengert, marinát és hajózást. Remélem az elvégzett munkán kívül ez is maradandó élménye volt. A sok szerszám közül végül egy amatőr „aldis” változtatható fordulatú csiszoló vált be, ezzel lehetett eltávolítani a csiga maradékokat úgy, hogy az alapozó festés ne sérüljön.

IMG_252555085267640__60EAD920-88C3-42BF-9CFC-5141E9424BD8

Csütörtökön megjött Pepusz is erősíteni a csapatot és így tudtuk a kocsikat is átvinni Pulába. Az utolsó napok elég izgalmasak voltak, de végül minden fontos dolgot sikerült megoldanunk, helyére került a 60 kg-os orr akku, a horgonyláncra felkerültek az új távolság jelek, ami nagyon fontos, hogy ellenőrizni tudjuk a kidobott lánc hosszát és felkerült két, a kritikus helyeken három réteg algagátló. Legutolsó napon jún. 17.-n vízre került a Norvik, így délben indultunk Pulába.

IMG_2540IMG_2547IMG_2541

Szél nem nagyon volt, így végig motoroztunk, de megnyugtató volt látni, hogy az idefelé három csomós sebesség most 6.5-7 csomóra váltott.

Fél hétkor kötöttünk ki, egy óra múlva már a kedvenc éttermem teraszán vacsoráztunk.

Másnap délelőtt Gyula körbe járta a várost, mivel ő most volt először Horvát országban, mi Pepusszal rendbe tettük a hajót, próbáltam a rengeteg cuccot a helyére tenni, Pepusz kiporszívózott és felmosott. Kívülről nem kellett a hajót lemosni, mert a tegnapi utunkon egy heves zivatar alaposan lemosta a fedélzetet és persze engem is, mert mint kapitány én maradtam a kormánynál.

Délben a fiúk a maradék tojásból ettek egy kalória bomba szalonnás kolbászos rántottát, én a könnyebb áfonyás zabkását választottam. Fél kettőkor már Umagon voltunk Pepusz kocsijával, amibe épp, hogy befértünk a maradék csomagjainkkal. Kipakolás után Pepusz haza indult, mert vacsora programja volt, mi Gyulával átrendeztük a cuccokat, mert a Galaxy is majdnem kicsinek bizonyult a két állvány, három létra és rengeteg szerszám részére. Végül sikerült egész jól elpakolnunk, csupán egy kitolható létra került a tetőtartóra.

Kellemes eseménytelen utunk volt hazáig, Kati frissen sült sós süteménnyel és finom vacsorával várt.

A Norvik algagátlózása jól sikerült a nehézségek ellenére, remélem az új típusú festék valóban olyan tartós lesz, mint ami az adatlapján van. Erre két és félszer hosszabb hatás időt írt az adatlapja, mint az előzőleg használtra. A polírozásra most sem került sor, de lehet ez nem is baj, vastagabb marad a festék réteg, bár esetleg megpróbálom vízen, partfalhoz állva. A horgonyláncot le akartam festeni, de Gyula lebeszélt róla, így ősszel hazaviszem horganyoztatni, ami szintén nem kis projekt, mivel közel 300 kg. A fedélzeti festés javításokat hűvösebb napokra tervezem, remélem még őszig összejön.

Az eredményekről beszéljenek a fotók. A következő oldalakon hagyományos módon folytatom a naplót, beszámolva az új élményekről.