Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Hajónapló újra indul

Közel két év összefoglalója

Hosszú, két éves hallgatás után a hajónaplót újra indítjuk. Az elmúlt két évben a Norvik inkább szállásként üzemelt, ezért is jó választás volt Pula, ahol a marina a város központjában van, így soha nem unatkoztunk, nagy a nyüzsgés, sok a látnivaló, szeretünk itt lenni.

A két év alatt négy, vagy öt alkalommal futottunk ki a kikötőből egy-két napos túrákra. Hát ez nem hasonlított az eddigi útjaimhoz. Persze jó sok oka volt a vitorlázás szünetelésének, amit nem részleteznék, de most kezd a Norvik újra életre kelni.

IMG_7095  IMG_7052

Két éve lesz augusztusban, hogy egy éjszakai viharban a Norvik leszakította mind a három kikötő bikát a mólóról, ehhez az is hozzá járult, hogy a szomszéd dán hajó olyan rosszul volt kikötve, hogy azt is a Norvik tartotta. Szerencsére Gábor barátomék aznap este érkeztek a hajóra és mentették meg a helyzetet minimális veszteségekkel. A sors igazságot szolgáltatott, mert a dánokkal csak a következő évben találkoztunk és kértem kössék szorosabbra a hajójukat, de ellezserkedték a dolgot, hogy másnap viszik a hajót Görög országba. Nem vitték, mert ismét jött egy hasonló vihar és egész nap küzdöttek a mooring kötelekkel, de szerintem az égés volt nekik a legkellemetlenebb.

Tavaly volt egy kifutásunk egy csomós sebességgel, persze gyorsan visszajöttünk és kellett egy búvár a hajócsavar és egyebek tisztításához. Utána még kétszer kimentünk a közeli öblökbe strandolni. Több hajós barátunkat is vendégül tudtuk látni és persze az unokák is voltak a hajón, nagy sikerük volt a horgászással.

IMG_6428 IMG_6431

IMG_6436 IMG_6437

IMG_6438 IMG_6447 IMG_6450IMG_6488IMG_6528IMG_6440

Az idei év a Norvikon jan. 3.-n kezdődött. Ősszel nem tudtunk kimenni, így megragadtuk az alkalmat, hogy Pulában 15C van, gyors döntéssel egy kellemes tavaszias hetet töltöttünk Pulában, persze itt a Norvik volt a lényeg. Hazafelé bementünk az Umag ACI marinába megérdeklődi a hajó kiemelés lehetőségeket és megnézni a körülményeket. Gyorsan eldöntöttük, hogy itt csinálom meg az algagátlózást.

IMG_7562IMG_7565IMG_7575

Következő alkalommal a máj. elsejei hosszú hétvégén mentünk tengert szagolni és persze dolgozni H. Gáborral és Erikával. Az ő kocsijukkal mentünk, így haza tudtuk hozni az összerakható vitorlás dingit. Ez nekem nem vált be, mert macerás volt a szerelése és csak a helyet foglalta a fürdő fedélzeten. A Velencei tavon már kipróbáltuk, itt fogjuk használni. Gábor sok elektromos dolgot megjavított, elhoztuk a rossz első aksit (56kg), a következő utammal vittem a cserét. Este tízre értünk haza, a dingi a garázsban van.

Ezen az utunkon vittük először a hajóra Leót, a kis bengáli cicánkat. Ő nemrég került hozzánk, Kati kérte születésnapjára. Egy cirmos házi cicát szerettünk volna, de ilyet nem sikerült találni, a neten véletlenül akadtam a kis bengáli kandúrkára. Nem ismertem előtte a fajtát, de a tulajdonságait szinte ránk szabták. Jól lehet vele utazni, nem a helyhez, hanem a gazdihoz kötődik, szereti a vizet, rendkívül energikus és játékos, rövid szőrű, finom bundája van és nem nő túl nagyra. Kicsit izgultunk az utazás hossza miatt (hat-hét óra), de Leó egy pisszenés nélkül végig aludta az utat. Mondanom se kell, a hajón milyen jól érezte magát, minden rekeszbe bemászott és második nap már a szomszéd hajó személyzetét is meglepte. A szomszédos hajókat végig látogatta, de a mólóra szerencsére nem ment ki, remélem később se fog.

IMG_8187 IMG_8186

Tavaly óta kínlódok a megfelelő algagátló beszerzéssel (20l kell), sok ígéretet kaptam négyszer voltam Szlovákiában és semmi eredmény. Miután megrendeltem a hajókiemelést, kezdett körmömre égni a dolog, így ezerrel rákattantam a netre. Mint már életemben sokszor, ha megszorítottak, megint szerencsém volt, mert a szlovén leányvállalat Umagba költözött és az itteni sales manager mindenben nagyon készségesen segített. Még Pulába menet beraktuk a cuccot a kocsiba, nagy kő esett le a szívemről.

Jani és Pepusz barátom jött el segíteni a hajó átvitelére Pulából Umagba és két kocsival mentünk, hogy a kocsi áthozatalt gyorsan meg tudjuk csinálni. Amilyen szép a horvát tengerpart, olyan rossz a tömegközlekedés, ezért kellett a két kocsi.

A Norvikkal vasárnap reggel indultunk, izgultam, mennyivel tudunk menni, hát nem nagyon értük el a három csomót, így éjfél körül kötöttünk bójára. Itt volt egy kis tanakodás, mert egyes bójákon, a mienken is a kötélszem le volt ragasztva, végül letettük a kis dingit és átálltunk egy nem leragasztott bójára. Bőven éjfél után vacsoráztunk, de ideértünk. Aztán jött egy emberes vihar, ami nem okozott problémát, de a délelőtti döghullámzásban rendesen tengeri beteg lettem. Másnap az irodában bejelentettük a hajót, 15.-n kettőkor veszik ki, innen folytatom.