Gyenge ellen szélben motoroztunk Caftat irányában. Este 6-ra szeretnénk odaérni. Ha a hivatalok még nyitva lesznek, akkor elintézzük a papírokat. Mindenkepp egy éjszakát horgonyon tervezünk tölteni, mert Caftat egy nagyon szép és kellemes város.
Egyre közelebb a túra vége, sőt most már nagyon nagy biztonsággal ígérhetjük, hogy vasárnap délben, délután fogunk megérkezni Pulába. Mindenkit szeretettel varunk egy pohár pezsgőre!
Hallottuk, hogy otthon dög meleg van, itt a hajón sem különb a helyzet. Folyik rólunk a víz, pedig azért egy kis menet szél hűt bennünket. Talán ennek a melegnek is tudható be, hogy megint leállt az AIS rendszer, és vele együtt a plotter és a számítógép is 5 percenként újra boot-ol. Lázad a technika. Kikapcs-bekapcs sem segített elsőre. Adtunk az eszközöknek egy kis pihenő időt, ezt megköszönve végre elindultak. Meg egy isteni birka gulyás levest kaptunk ebéd gyanánt, amikor már csak 5 mérföldre voltunk Caftat-tól. Ennél szebb megérkezés nem is kell. Az itteni domborzat gyönyörű látványt adott, ahogy egyre élesebben tűnt elő a párás levegő mögül.

És hozzá a gulyásleves! Mennyei.
A vám mólóhoz kötöttünk ki.

A kikötős fickó gyorsan elmondta, hogy hol találjuk a rendőrséget, hol a kikötő kapitányság, milyen sorrendbe kell a procedúrát végigjárnunk. És hogy 100 kuna (13 EUR) csak az, hogy ide a vám mólóhoz kötöttünk, ahonnan amilyen hamar csak lehet, el kell mennünk. Sajnos a rendőrségen, a bejelentkezésnél, kifogtunk egy túlbuzgó nyikhaj tisztecskét, aki azzal kezdte, hogy egy hajóhoz csak egy embert enged be, a kapitányt, és a többiek azonnal menjenek vissza a hajóra, le sem jöhettek volna. Én kb. 3-szor megpróbáltam elkezdeni egy mondatot, kérdezni, elmondani, hogy mit is szeretnénk, de csak a levegő vételig jutottam, az első szónál mindig belevágott a szavamba egyre azt szajkózva, hogy hajónként egy ember, a többiek menjenek vissza a hajóra. Nem volt mit tenni, ott hagytuk Tamást, mert a kapitányhoz ragaszkodott. Én azért a biztonság kedvéért a közelben maradtam, valami azt súgta, hogy szükség lesz rám. Sem Tamás, sem a nyikhaj nem ugyanazt az angolt beszélték, így az első percben úgy összevesztek, hogy közbe kellett lépnem. Ekkor már a rendőr is hajlandó volt az információ közlésre, mondta, hogy kéri mind a hármunk iratait. Jó mondok, mondhattad volna hamarabb is, mindjárt hozom. Amikor visszamentem megnézte az iratainkat, és csak ekkor közölte, hogy menjünk előbb a kikötő kapitányságra, ott kiállítják az éves matricát és ott kell leadnunk a crew listát is. Szegény fafejű barom, ha mindjárt ezzel kezdi, rögtön megnézhette volna mindannyiunk iratát és mehettünk volna intézni a lényeget, a kikötő kapitányságon. Ha valaki a jövőben hasonló ügyintézésre kényszerül, ne a rendőrségre menjen először, hanem a kikötő kapitányságra. Itt kifizeti az idegenforgalmi adót, leadja (vagy elkészíti) a crew listát, azzal átballag a rendőrségre, ott csak elveszik és ennyi. Készen van. Ehelyett ez a f….kalap rohangáltatott (volna) bennünket a hajó és az iroda között legalább háromszor. Így az első óráink Tamás nyugtatásával teltek, akit roppantul felbosszantott ez a fogadtatás. Nem volt jó belépő a Horvátok részéről.
Aztán átálltunk az öbölbe horgonyozni. A partfalnál horribilis árak lettek volna. Felfújtuk az új dingit, beraktuk a motort és elindultunk városnézésre. Klassz és kényelmes ez az új csónak. Caftat nagyon jó hangulatú, kellemes város. Finom fagyival nyitottunk, majd egy kis séta után beültünk egy jó kis sörözőbe, ahonnan a Norvikot is látni lehetett. Innen záróra után mentünk el. Jó néhány sor és sanbuca elfogyasztása és nagyon kellemes beszélgetések után. Sikerült beszállni és visszanavigálni a Norvikra, ahol zenével fűszerezve folytattuk. Jó korán sikerült így lefeküdnünk.