Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Reggel 9 felé megélénkült a szél 13-17 csomóval fújt. Igaz, hogy 30 fokról, ami szembe van, de azért felrántottuk az összes vitorlát és ráfordultunk még 30 fokot. Így Korfu felé vettük az irányt, de legalább végre lekapcsoltuk a vasgenakkert. Én elmentem aludni. Kisvártatva a motor indításra ébredtem. Sajnos egyben a motor leállásra is. Valószínű beparafinosodott a gázolaj a csőben és nem kapott üzemanyagot a gépezet. Tamás átkapcsolta a kettes, napi tartályra, egy kis pumpálás után pöpecül indult a motor. Később menet közben újra visszakapcsoltuk az első tartályt, amikor már üzem melegek voltak a csövek. Valószínűleg a gázolaj minősége hagy kívánni valót maga után. Rövidebben: szar a máltai gázolaj. 8 mérföldet azért sikerült vitorlázni, igaz, hogy ehhez 30 fokot el kellett térni a rottától, de legalább vitorláztunk!

Tamásék első osztályú kapitány omlettet ettek ebédre, én nem kértem, nem voltam éhes és nyűgös voltam az álmosságtól is.

A délután is nyugodt tengeren és kevéske széllel telt. Rendületlenül motorozunk tovább, miközben Tamás a konyhában nagy alkotásra készül. Fasírt lesz krumplifőzelékkel. Az eredmény valóban első osztályú lett. Mind a három tányért tisztára nyaltuk.

Vacsora közben teljesen úgy nézett ki, mintha egy hal ficánkolna a horgon. Jani meghúzta és tényleg nehezebb volt és látszott is, amint a felszínen is vergődik. Gyorsan arrébb raktuk a tányérokat, elpakoltunk mindent az útból, előkerült a láda, a nagykés és a kiemelő csáklya. Jani pedig húzta befele a halat. Az meg ficánkolt, és ha Jani egy picit elengedte húzott le a mélybe. Már tervezgettük, hogy mi lesz belőle. Én elhelyezkedtem a fényképezővel a kedvező állásba. Amikor azonban látótávolságba került, csupán egy hatalmas vas hálót láttunk, ami beleakadt a horogba. A horgot visszaengedtük, a vas hálót a hajó végébe a szemétbe dobtuk, majd mindent visszarendeztünk és befejeztük a finom, főzeléket.

Olvastunk, napoztunk, Tamás aludt, majd a sötétedés beálltával megkezdődtek az egyéni őrségek.

Amikor én jöttem ki, 4 órakor, 12-15 csomós szél fújt és kb. 50 fokból. Janival felhúztuk a grószt és kiengedtük a yankee-t, majd Jani is elment pihenni. 10 fokot kellett csak eltérni a rottánktól, cserébe 6 csomó felett motorlázunk, a hajó stabilan megy. Még 20 mérföld van a csizma sarkáig, azaz 3 óra múlva ott leszünk. Aztán majd kiderül, hogy milyen szelet hoz az Adria.

Pozíció:UTC:12:00. Lat.:38° 28,662’N. Lon.:017° 16,37’E. megtett táv: 117 tmf.