Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 288

Tegnap elgyönyörködtünk a homokkal telt felhők színeiben, és a csendes idő alapján illetve a nap közben HF rádión kapott grib (szél adatok) fileok elemzése alapján nem gondoltuk hogy az este meglepetéssel szolgál. 23:00 órakor adta át Tomi és Péter a stafétát a törzsutas Péternek azzal, hogy elkezdett erősödni a szél és a hajóforgalom is fokozódik, de arra nem gondoltunk hogy alig két órán belül elszabadul a pokol: megérkezett a nem várt melegfront! folyamatosan 30 csomó felett mutatott a szélmérő, időnként a 40-es értéket is tartósan megközelítette a szélerősség! Ezzel együtt döbbenetes méretű hullámok érkeztek az Atlanti óceán felől, valamint a Almeriai hajforgalom is jelentősen  megnehezítette a helyzet kezelését. Folyamatosan kellett küzdeni a hullámokkal, többször kaptunk kiadós zuhanyt a nyakunkba a tengervízből. Tamás derekasan állta a sarat és szinte egész éjjel küzdött az elemekkel. Közben persze a dülöngéléstől romos állapotba kerültek a kabinok és a szalon amit a két Péter igyekezett lekűzdeni, és a cockpitba jutó tengervíztől beázott egy panel, ami tovább zrikálta az egyébként sem nyugodt kedélyeket.
A hajnal sem sokat segített, szembesültünk az addig csak megbecsült mérteű hullámhegyekkel és addigra egyértelművé vált hogy haladni gyakorlatilag nem tudunk, csak a pozíciónkat tudjuk tartani. Tominak három óra alatt sikerült a hullámok között lavírozva megtenni 3 mérföldet, így az almeriai félsziget viszonylagos szélárnyékában már jobban haladt a hajó.
Végül dél körül sikerült egy védettebb öblöcskében horgonyt dobnunk.
A kimerült legénység frankfurti levest kapott, majd rövid szieszta után a tervezett szerelési tevékenységeket vettük sorra a kényszerpihenőt kihasználandó.
Estére megeredt az eső, így beszorultunk a hajóba vacsorázni.
Ma korai alvás és holnap terv szerint korai ébresztő, időjárás ellenőrzés, és lehetőség szerinti gyors indulás a terv Gibraltár felé.