Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Éjjel kettőkor érkezett meg a nyugati szél, kellemes meglepetésre, kicsit erősebb a vártnál, tíz- tizenkét csomó. Végre igazolódni látszik a szél taktikám.
Reggel egy bálna úszott el mellettünk, az előző éjszakákon is hallottam már a fújtatásukat, de nappal most látjuk először Fokváros óta. A Jóreménység fok körül valóban sok a bálna, különösen Fokváros közelében, ha valaki tényleg találkozni akar velük, ide utazzon.
A délelőtti párából a Nap lassan bújt elő, közel tizenegy órakor, szemmel láthatóan egyre meredekebben jár, de még mindig északon delel. Ez a szakasz egy csillagászati tanulmányút is, ahogy haladunk délről észak felé, nemcsak a Nap járása, de a csillagképek is folyamatosan változnak.

Délben horogra akadt az eddigi legnagyobb halunk, de sajnos nem tudtuk kihúzni, az utolsó pillanatban meglépett. Volt vagy másfél méter, de egyikőnk sem tudta, milyen fajta. Meg kell állapítanom, nem vagyunk valami nagy horgászok, van még hova fejlődni. Nagyon sajnáltuk, hogy elment a hal, mert már mindenki bemondta a kívánságát, hogyan szeretné a tányéron látni. Nem maradt más választás, ebédre spagetti prego mártással és felbontottunk hozzá egy tonhal konzervet. Mondhatnánk ez is hal, de nem az igazi.
Egy órakor teljesen leállt a szél, motort indítottam, de egy óra múlva újra vitorláztunk. Hát ez egy ilyen szakasz. Jimmy Cornelltől, ma kaptam választ sok hasznos tanáccsal erre a térségre vonatkozóan. Köszönöm.

‘Hello Tamas,
I only received your email today, as you had sent it to noonsite.com, with which I am no longer associated.
Your plan to sail from St Helena to Gibraltar is a good plan. I sailed the same route, with stops after St Helena in Ascension, Praia (Cape Verde) and then directly to La Gomera. A stop in Mindelo may be a good idea as it has reasonable repair facilities.
You should fill up with fuel in St Helena, as you will need to use the engine to make progress to windward.
There is fuel in Praia, and also in Mindelo.
Sailing north from the Canaries it is best to wait for a depression to head for the Canaries, which will generate W and SW winds.
I wish you a peasant voyage!
Jimmy Cornell’

Az esti rádiózás Józsiékkal nálam nagyon zajos volt, többször váltottunk frekvenciát, de nem sokat javult. Később, mikor a Pactor modemet is bekapcsoltam, úgy láttam az antennámmal van a baj, ez már előző nap is gyanús volt nekem. Szétszedtem a csatlakozásnál és a teljesen eloxálódott részt levágtam, újra kötöttem, reményeim szerint a jövőben hibátlanul fog működni, a Pactor lényegesen jobb lett. A Norvik lényegében rendben van, de rengeteg apró dolgot szeretnék javítani rajta, mind a műszerezésen, mind a belső komforton. Alapvető változtatás sehol sem tervezek, talán csak a csónakdarunál, az új ribhez.
Este folyamatosan csökkent a szél és az iránya is északias kezd lenni, jó lenne, ha kitartana reggelig. Nagy a hajóforgalom, az őrség átadásakor Tom figyelmét külön felhívtam erre.
Pozíciónk: UTC:12:00. Lat.:09°27,1’N. Lon.:18°50,7’W. Megtett táv.:24,4tmf. Valós táv.:62tmf.