Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Ragyogó napsütésre ébredtem, gyenge szél fújt, de sajnos nem a várt nyugati irányból, hanem pont szemből, északról. Vártam a vitorla bontással, míg Tom is felkel és kilenckor lesz ami lesz alapon kihúztuk az összes vásznat. Hát kb. hetven fokra tudtunk haladni és két óra alatt egy centit sem közelítettünk Cape Verde-hez. Ez a legénységemet kissé felizgatta, különösen Chris viselte nehezen. A szél lassan, de kezdett nyugat felé fordulni, elmagyaráztam a fiúknak, legfontosabb, hogy amennyire csak lehet északnak tartsunk, ami a mostani gyenge észak-nyugati szélben meglátjuk mennyire sikerül.

G0051149

Délután már Afrika legnyugatibb csücskét céloztuk meg, de egy gyenge áramlat most kedvezőtlen irányba, kelet felé sodor minket.

Kárpótlásul a gyenge teljesítményért reggelire joghurtot szervíroztam gyümölcsös müzlivel ebédre, pedig paprikás krumplit extra adag kolbásszal és mangalica szalonna darabkákkal. Mindkettő gyorsan elfogyott.
Ahogy elnézem a következő napok egy taktikai türelemjáték lesz, de nem szeretném eszetlenül elégetni a gázolajat ilyen távol a céltól.
Este egy cargo hajó a Desert Victory keresztezte az utunkat, Brazíliába tart, de csak az AIS-en láttuk, mögöttünk haladt el hét mérfölddel.
A délutáni rádió kapcsolat most is kitűnő volt. Kati javasolta adjak magamnak néhány tartalék napot, így július elején érkeznék az Istriára. Általában igaza van az ilyen gyakorlati dolgokban, megfogadom a tanácsát, így ezen a nehezen tervezhető szakaszon is több lehetőségem van kipróbálni széltaktikákat. A sok erős szeles szakasz után most a vadász izgalmával élvezem a kis erősödések és szél fordulások kihasználását.
Poziciónk.UTC:12:00. Lat.:07°44,2’N. Lon.:19°52’W. Megtett táv.:83tmf.