Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Tegnap késő este végleg elfogyott a szelünk, egész éjjel motoroztunk. Reggelre az aksik 100%-on álltak, de a szél sajnos nem jött meg. A vízben egyre több a hínár, míg délben már egy összefüggő hatalmas hínármezőben araszoltunk.

hinar mezo

Szó szerint, mert a sebességünk két csomóra csökkent. Félelmetes volt a látvány, mintha egy szántóföldön hajóznánk.

Aztán ritkult a növényzet, de a Norvik nem akart gyorsulni, gondolom a csiga is tele volt hínárral, a horgot a fiúk alig tudták beszedni, volt rajta vagy 15 kg anyag. Kiderült a legénységemnek mélység iszonya van, ráadásul sok cápás könyvet is olvasnak, így a csavar megtisztításának egyszerű módját választottam, hátramenetbe kapcsoltam. Ez segített, de egy ellenőrzésre még szükség lesz, ha teljesen tiszta vízterületre érünk.
Ahogy kiértünk a hínárosból, elkapott minket az eddigi leghosszabb trópusi zivatar, három órán keresztül szakadt az eső sűrű villámlások kíséretében. Mikor vége lett a zivatarnak, maradt utána egy kis DK-i hátszél, így vitorlát bontottunk és azt hiszem ezen a szakaszon utoljára hátszél pillangóztunk. A rádiózás az otthoniakkal, tisztán hallható volt, de az Airmail rendszer nem működik. Ez Murphy törvénye, most van áramunk, de a rádió net nem működik, így a naplók tovább késnek, de sajnos az időjárás előrejelzést sem tudom letölteni.
Pozíciónk:UTC:12:00. Lat.:02°59’N. Lon.:19°10’W. Megtett táv.:116,5tmf.