Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Télből a nyárba! Bucsu Budapesttől.

Az eredeti tervektől eltérően két héttel előbb jöttem vissza, illetve jöttünk vissza a Norvikra, mivel Kati is velem tartott egy három hetes országjárás erejéig.

Szűkebb hazám, Buda gyönyörű hóeséssel búcsúzott tőlünk, az ablakunkból gyönyörködtem a Széchenyi- hegy téli pompájában.

Gyorsan elrepült ez a két hónap, még nem ülepedtek le az élmények, de az első napok eseményei rádöbbentettek, miért is kell nekem bejárni a világot, hogy a sokak által irigyelt Európát ismételten felfedezzem magamnak. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne hajózzak újabb és újabb helyeket felfedezni, de nagyon kellemes megint megélni Európa és kis hazám sokszínűségét.

Az otthoni eseményekről röviden. Kati várt a reptéren, közel kilenc hónap után nagyon édes a viszontlátás. Az adventi várakozás téli budapesti programokkal repítette az időt. Karácsonyi vásár, operett előadás, találkozás sok hajós baráttal, a rokonsággal, idősebb unokáim iskolai évzáró szereplése, mind-mind pörgette az idő kerekét. A karácsony a családdal szinte egy villanás volt, másnap már utaztunk havat keresni az Alpokba.

Viktorékkal töltöttünk egy hetet Tirolban, egy síelős szilveszteren.

Oliver unokánk egy vasgyúró lett, Panni pár nap síiskola után vidáman száguld apja segítségével.

Utána elkísértük őket Svájcba, mert kíváncsiak voltunk az új családi házukra.

Rövid volt az együtt töltött idő, nehéz szívvel búcsúztunk svájci unokáinktól, de még egy kellemes vendégség várt ránk Saci húgoméknál Ingolstadt melletti otthonukban.

Itt tartottam egy élménybeszámolót a helyi Petőfi körnek és „megfenyegettem” Géza sógoromat, hogy ezentúl sokkal gyakrabban látogatjuk őket. Ez a bő két hetes út kárpótolt minket a Kati balesete miatt tavaly elmaradt túrától.

Újra Budapest. Orvosi vizsgálatok, igazolvány hosszabbítások, némi pénzügyi dolgok rendezése, ezek nem mind szép feladatok. De! Kaptam lehetőséget újabb élménybeszámolót tartani stílszerű környezetben a Rákóczy hajón és a volt gimnáziumomban. Próbálom a nagypapa szerepet itthon, unokáim hálás közönség. Gergő igazi Lego konstruktor, Kinga első lett a kerületi német nyelv szavalóversenyen a korosztályában. Ők mindketten jól úsznak, ami fontos lesz a közeljövőben. Soha nem felejthető program kedves hajós barátom meghívása a mai pesti éjszakába, évtizedek óta nem buliztam ekkorát Budapesten.

Sajnos több rokoni, baráti program elmaradt, de reményeim szerint ez a szakasz, ami a legrövidebb az utam során, „csupán” kb. 16ezer km, szerencsésen teljesíthető lesz és a nyári idényt már az Adrián töltjük.

A mostani repülő utunk nem volt kellemes, mivel ilyen hosszú átszállással még soha nem utaztunk, a tizenegy óra se nem hosszú, se nem rövid. Viszont az ellátás első osztályú és a Dubai-Durban szakaszon egy kedves magyar stewardess, Bori külön kényeztetett minket. A vámvizsgálat udvarias volt és rövid, a whisky-t s a csokoládét kérdezték, egyiket se hoztunk. Sajnos a vízummal nem jutottam eredményre, mivel ez automatikusan egy hónap, remélem lesz egyszerű megoldás a hosszabbításra.

A reptéri busz fejenként kb. kétezer Ft-ért egy óra alatt a marinába repített, természetes, hogy izgatottan vártam a találkozást a Norvikkal.

A belépő kártyám működött, a kulcs is, nagyon jó érzés volt elfordítani az áramtalanító kapcsolót és minden életre kelt. Megy a világítás, a hűtő, a szivattyúk, stb. Az aksik 12,42V-on vannak. Holnapig nem lesz parti áramom, de ami szükséges, működik.

Borús estére érkeztünk, éjjel elég hűvös volt, pont jó az átálláshoz. Reggel elmentem az irodába, hogy bekapcsolják a parti áramot, bőrig áztam. Délutánra kisütött a nap, igazi nyári idő van. Először a telefon kártyám töltöttük fel, utána csináltunk egy „kis” bevásárlást, 40kg biztos volt. Szerencse, hogy közel a marina. Jó döntés volt, hogy Durban-ben hagytuk a hajót, ez egy lüktető nagyváros, rengeteg látnivalóval és szolgáltatással.

Másnapra aludtuk ki magunkat. Fél hétkor ébredtünk, Kati kérdezte aludhatunk-e még? A második ébresztő kilenc óra. Azt gondolom innentől visszazökkentünk. Ez a hét a Norvik rendbetételével telik, de közben tervezünk pár helyi programot. Nagyon jó újra a hajón, igazi jó társam, hogy minden rendben. Kati nagyon finom ebédet készített, én feltettem az árnyékoló ponyvákat, amitől a belső hőmérséklet gyorsan öt fokkal csökkent, van egy kis szél, igazán kellemes.

A tél, a hó, Európa, megint nagyon távol, kezdődnek az új kalandok és kihívások, remélem mindenről beszámolhatok. Baráti üdvözlettel az egyenlítő másik oldaláról és jó szelet a hajósoknak:

TT

2 hozzászólás to “Hajónapló, 2015.02.03, Durban, 3-ik nap”

1. Nagy Imre szerint:

Szia Tamás örülök,hogy szerencsésen megérkeztetek remélem nekük is minden rendben lessz.
    Üdv Imre.

2. Izsó Hunor szerint:

Örülök, hogy újra a fedélzeten vagyok, jó erőben, egészségben. Hiányoztak már a bejegyzések. Biztos szép, változatos szakasz előtt álltok. Üdvözlettel : Izsó Hunor