Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Hogy ez az éjszaka se múljon el eseménytelenül, Jamie éjfél után fél egykor ébresztett, hogy elfogyott a szél, be kell szedni a vitorlákat. Nem esett jól az éjszakai torna, de utána vissza tudtam aludni. Háromkor át akartam venni az éjszakai őrséget, de Jamie nem volt fáradt, mondta aludjak még egy órát., ami inkább szendergés volt, de jólesett.

Az éjszakai égbolt ma is ragyogott a déli félgömb csillagaitól és a hajnal ugyanolyan csodálatos volt, mint az előzőek. Szeretem a hosszan születő virradatot, a fények és színek lassú változását, ahogy a komor fekete gomolyfelhők először szürkére váltanak, majd vidám rózsaszínűre, hogy végül elnyerjék nappali fehér vatta külsejüket.

Gondolataim egyre inkább az érkezési időpont latolgatásával teltek, nagyon nehezen küzdjük le a mérföldeket, de továbbra is bízom egy kedvező finisben. Durban modern kikötő, jól ki van bójázva és bár az éjszakai megérkezésnek is megvan a varázsa, jobban szeretnék most világosban megérkezni.

IMGP1571

UTC:05:00.-kor hívtuk a Periperi rádió netet, itt nem csak időjárás-, hanem a hajózással kapcsolatos minden információt megkapnak a hajósok személyre szólóan. Mi újból rákérdeztünk az Agulhas áramlatra és a Durban -be való bejelentkezési formaságokra. Két operator segít minket, Roy Richards Bay-ből a 8101kHz-es frekvencián, Paul Cap Townból a 12353kHz frekin. A Periperi net után fél órával szoktuk hívni egymást az együtt haladó hajók, itt a Voyager az operator. Ők most jóval mögöttünk vannak, mintegy negyven mérfölddel, nem sietnek, mivel Richards Baybe tartanak, ami 80 mérfölddel közelebb van a mi úti célunknál. Szerintem nem szabad addig leállni, míg közel nincs a cél, különösen az ilyen kiszámíthatatlan áramlásokkal és széllel megáldott helyen. A szél olyan szinten elállt, hogy délben már egy ezüst tükrön ringatózott a Norvik.

A készletek eléggé kifogyóban vannak, de a maradékokból egy extra finom palóc babfőzelék még összejött, igaz az utolsó négy szem krumpli fele édes burgonya volt. Lehet ez segített neki, vagy a Reunionon vásárolt füstölt csülök, de nemcsak ebédre, hanem vacsorára is excellence volt Jamie szerint, neki a bab amúgy is a kedvence.

Délután feltöltöttem a napi üzemanyag tartályokat és a jobb oldali tankból átfejtettem a maradék diesel olajt a bal oldali tankba. Ezt a funkciót most használom először a Norvikon, ezzel egyúttal a Separ szűrőn is átszűröm az üzemanyagot, melynek egy részét Fijin, nagyobb részét még Új-Zélandon vettem.

Az esti rádiózásnál Paul a műholdkép alapján 100%-osra mondta, hogy az Agulhas áramlat nem működik, vegyük egyenesen célba Durbant. Ez kicsit lehangoló hír volt, mert titkon mindig abban reménykedtem, hogy a finisben a hátára kap minket ez a hírhedt nagyon gyors déli áramlat. Ezek után az utolsó útpontunkat áttettem a Durban kikötő bejáratához, ami jelenleg 140tmf tőlünk este hat harminckor. Elég necces a nappali érkezésünk, de a szerencse, mint oly sokszor az életemben, megint mellém szegődött, rövidesen erősödött az előzőekben kárhoztatott északi áramlat déli testvére és mi egyre gyorsabban haladunk jó irányba.

A Pactor modem az átjátszó adókkal (Airmail) ezen a koordinátán megint egyre gyengébben működik, este kilencre tudtam elküldeni az előző napi naplót és letölteni az idei utolsó gribet. Az előrejelzések szerint holnap délután kettőtől 15-20 csomós dél-nyugati szél lesz, jó lenne addigra part közelbe érni.

Az idei utolsó tengeren töltött éjszaka különleges volt abból a szempontból, hogy semmi esemény nem történik, ami a közreműködésemet igényelte volna át ezt is megéltem, de azért kétszer is ránéztem a belső műszerekre, megnyugtató érzés volt a hét csomó feletti átlag sebesség, köszönhetően az áramlatnak.