Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 288

Ötkor kifogyott az első napi tartályból a gázolaj, kihagyott a motor, gyorsan átkapcsoltam a második tankra. A diesel AC pumpát még éjfélkor bekapcsoltam, de szinte semmit nem töltött, ez nem jó jel, előrevetíti egy undok, diesel szerelés árnyékát.
A szél gyenge, de továbbra is dél-nyugatról fúj, nem akar befordulni. Kihasználva a motorozás kevés előnyét, reggelire pirítóst készítettem az elektromos sütővel. Utána kis pihi, tíz után fogtam neki a diesel rendszer szerelésének. Kicseréltem egy beroppant üzemanyag csövet, de a rendszer ettől nem lett jobb, csak én lettem gázolajos nem mondom mettől meddig. A fő kérdés az, megfelelő-e az AC pumpa a rendszerben.
Amíg szereltem leállítottam a motort, a plotteren szépen lehetett látni az áramlat okozta sodródásunkat észak-nyugatnak a track-en (nyomkövetőn). Tara fürdött egy jót az Indiai-óceánban, én az izzadságban az elég meleg motortérben. Ezek a szkiper és hajótulajdonos kiváltságai.
Az AC pumpa olyan forró volt, hogy a következő kísérletig le kellett állítanom, addig újra motort indítottam és megebédeltünk. Éppen elég lett a tegnapi palóc babfőzelék maradéka, igaz ma már csak Jamie-nek jutott egy kevés hús.
Ebéd után a régi ötlettel raktam össze a rendszert, egy kézi üzemanyag pumpát iktattam a szívóvezetékbe, ezzel feltöltöttem a rendszert, innentől hibátlanul működik, talán túl gyorsan is tölt. Ez most csak provizórikus megoldás, a végleges kialakításhoz kellenek apró alkatrészek, valószínűleg már otthonról. Egyenlőre az is eredmény, hogy pár perc szereléssel kb. tíz- tizenöt perc alatt feltudom tölteni a napi tartályokat, remélem nem kell sokszor.
Az előzőekben már írtam, hogy egy hajózó útvonalon haladunk, sokszor négy, öt tanker és cargo hajó is van körülöttünk, fokozott őrséget tartunk.
A reggeli rádiózás ma kicsit sikeresebb volt, mint tegnap, a Voyager és a Miss My 250 mérfölddel vannak előttünk. A forgalmazás elég zajos, nehezen érteni a szöveget, de a mail rendszer is működik, igaz alapvetően csak naplemente körül, hajnalban nagyon gyengén. Az új grib és Jani barátom mailje is egybevágóan a szél további fordulását prognosztizálják, így várhatóan éjszaka tudunk vitorlát húzni, kérdés hány órakor.
A hullámok ugyan egyre nőnek és elég élesen kapjuk őket, a motor a fülem mellet dübörög, de azért megpróbáltam aludni. Ez megint csak szakaszokban sikerült, mert tízkor a pilot hibát jelzett, mikor Tara beszólt én már fenn voltam és mentem a kokpitba. A pilotnak nem volt kompasza, ami hibát szerencsére gyorsan sikerült kijavítanom. Az történhetett, hogy egy nagyobb hullám a darun levő dingit annyira meglódította, hogy az nekiütődött a gira kompasznak és az megszorult. Kicsit megütögettem és újra indítottam a pilotot és máris minden működött. Utána még a dingit két kötéllel jobban rögzítettem, hogy ne érjen a kompaszhoz legközelebb.
Az éjféli váltáskor egy pillanatra kihagyott a motor, villámgyorsan kiugrottam az ágyamból és átkapcsoltam a második napi tartályra. Mindebből a társaim azt hiszem semmit nem vettek észre. Remélem, háromig még tudok kicsit aludni, mert úgy néz ki, ekkor lehet vitorlát húzni.
Pozíciónk:UTC.:10:0 0. Lat.:25°34.1’S.Lon.:049°17,3’E. Megtett táv.:110,5tmf.