Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 287

Nehezen döntöttünk az indulásról, mert a navtex és a rádió folyamatos viharjelentést adott az egész Adriáról, de itt az idő szép volt. Végül megtankoltunk és kijelentkeztünk. A kijelentkezés inkább formális volt, látszik hogy rövidesen Horvátország is uniós tag lesz.
Fél 12-kor indultunk Santa Maria di Leuca felé. A szél kezdett beerősödni az előrejelzéseknek megfelelően, így a grószt második reffre húztuk, de teljes génuával tudtunk vitorlázni. Délutánra a szél 25 csomóra erősödött és folyamatos volt a vihar figyelmeztetés. Megcsináltuk a harmadik reffet, és kurtítottuk a génuát is. Végül az orrvitorlát betekertük és 30 csomós hátszéllel vitorláztunk az egyre növekvő hullámokban. Estére a szél 35 csomóra erősödött, a hullámok 3-4 méteresre nőttek, így a könnyebb kormányzáshoz a motorral próbáltunk rásegíteni. Brindizinél a nagy hajóforgalmat egy takkváltással sikerült kikerülnünk, halászok szerencsére nem voltak. Röviden szólva nem volt könnyű menet. Néha úgy éreztük csökken a szél, de reggel a csizma sarkánál még mindig 30 csomó volt, amivel nem lett volna gond, az életünket inkább a hullámok keserítették meg. Most használtuk először üzemszerűen a Horváth Gábor barátomék által gyártott és beépített automata üzemanyag  töltő rendszert. Tökéletesen működött – rossz időben igen nagy segístég az előző manuális rendszerhez képest.