Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Gyors reggeli után Tarát húztam fel az árbocra a lazy Jack csiga szereléshez és a kötelek ellenőrzéséhez.

Nagyon ügyesen megcsinált mindent, mondhatom profi módon. Ezután a nagyvitorlát kötöttük le minden szemnél az első reffre, ezzel a szakadt rész is tehermentesítettük.
Kilencre voltunk hivatalosak a kikötő irodába a kijelentkezést intézni, de ez kissé elhúzódott, így visszamentünk a hajóra, míg megjön a hivatalnok.

IMGP1012

Mikor minden formaságon túl voltunk, még kimentünk egy utolsó vásárlásra, ezzel el is telt a délelőtt.

IMGP1009

Jamie elment a dingiért a csarnokba, ahol ragasztottam, helyi segítséggel meghozta, csak fel kellett akasztanunk a darura. Sajnos a ragasztás elvált, remélem, valahogy összetákolom a Dél – Afrikáig hátra levő szakaszra.

IMGP1011

Három után lettünk készen, eléggé fáradtan. Jamie ajánlotta, maradjunk éjszakára, de az egyik kicsit fontoskodó hajós állítólag beszélt a kikötő mesterrel, hogy ez nem lehetséges kijelentkezés után, így motort indítottam és délután négykor elindultunk Port Louisba.

IMGP0995

Gyenge szeles szakaszra számítunk, az óceán is csendes, persze ezt óceáni szinten értem, kb. két méteres swellek azért most is vannak. Hatkor bontottunk vitorlát, yankee spi boomon és a grósz első reffen a szakadás miatt pillangózva 10-12 csomós szélben.
Volt még térerő, így Katival is tudtam beszélni telefonon, utána megcsináltam a rottát és letöltöttem a gribet.
Az éjszakai őrség beosztás: Tara kezd este nyolctól éjfélig, utána Jamie éjféltől háromig (örült a kedvezménynek), végül én háromtól reggelig. Az első őrségnél kicsit kellet segítenem Tarának a kormánynál, de utána minden simán ment.
Nekem az első éjszakai alvás szokásosan rosszul sikerült, de erre szinte már számítok is.