Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 288
  • Július 01.

A családi nyaralás utáni mosással és rendberakással éppen végeztem, mikor befutott Tomi a kisfiával, Balázzsal. Gyorsan becuccoltunk, kifizettem a kikötődíjat és kimentünk horgonyra az öbölbe, így mindjárt kellemesebb lett a klíma, volt egy kis szellő. Este Tomi tartott egy rögtönzött bemutatót rádiózásból, ami teljesen lenyűgözött. Pillanatok alatt lépett kapcsolatba lengyel, ír, cseh, német, román, bácskai rádióamatőrökkel. Megnyugtató, hogy a rövidhullámú rádió működik. Persze Tomi most egy hétig finomít a technikán. Éjfélkor feküdtünk le.j1

• Július 02.

Reggel hétig Tomi kisfiával kifogták a reggel sült hal alapanyagot. Könnyű és finom reggeli volt. Jóllakottan bociztunk ki a partra – én a kikötő kapitányságra a crewlist miatt – Tomiék pedig a helyi ízek beszerzése miatt. Délben indultunk Ustrinéba a megszokott horgonyzóhelyünkre. Sajnos a szél nem kedvezett a vitorlázásnak, így du. 4 előtt dobtunk horgonyt 4 óra motorozás után. A horgászszerencse most elkerülte a barátomat, így a vacsora hideg tál volt. Tomi folytatta a rövidhullámú rádió tesztelését és a vashajó sajátosságaiból adódó „probléma jelenségeket tapasztaltunk. Estére leállt a szél, nagyon meleg lett, így ezek megoldása holnapra marad.

• Július 03.

A halak rutinosabbak voltak a kis öbölben. mint barátaim, így Tomi toszkán paradicsomlevessel lepett meg minket. Nem emlékszem, hogy valaha is szedtem 5-ször ételből, mint most. Nagyon ízletes és könnyű étel volt ebben a melegben. Balázs nagyon élvezte az öböl felfedezését a dingivel, mi Tomival próbáltunk a „parajelenségek” végére járni. Például a legtöbb LED villog, vagy világít a hajón a rövidhullámú rádió adása alatt. A deck világító lámpákat leszereltük, ebbe Tomiék otthon zavarszűrést építenek. A horgonyzó öböl hangulata vendégeimet is megragadta, számomra itt kezdődik a hajózás. 10-12 hajó horgonyzott egymás mellett, a legtöbbjük saját hajó.

• Július 04.

Balázsnak megígértem még Cresben, hogy kipróbálhatja a dingit a motorral. Ma alkalmas volt az idő ígéretem betartására, így Balázs gyakorlott motorcsónak vezető lett. Mivel a halak óvatosak voltak, Balázs egy termetes rákkal tért vissza az öbölbeli portyáról. Mivel vacsora adagot nem sikerült fogni, Losinjban vissza engedtük a tengerbe.

j2

• Július 05.

A rövid szakaszt terveztünk, így kényelmesen indultunk Ustrinéből, 10 órakor indultunk Mali Losinjba, ahová Tomi feleségét és Marci fiát vártuk. 13.30-kor már mooringon voltunk, gyorsan feltöltöttük a víztartályokat és míg Tomiék felfedezték a kisvárost, én lemostam a hajót, hogy a vendégeket méltóképpen fogadjuk. Este felderítettük a parkolási lehetőségeket és Gábor barátom telefonos segítségével találtunk egy ingyenes parkolót a város déli részén. Mártiék este 11 óra előtt érkeztek, sajnos a lázas Marcival, de szerencsére kevés lázcsillapító a kislegényt másnapra rendbe hozta. Persze alvás szokásosan éjfél után.

j3

• Július 06.

A kiadós reggeli után a közeli Susak szigetére indultunk kellemesnek ígérkező szélben. Sajnos mire az öbölből kiértünk csak a hullámok maradtak. Mivel viszonylag védett vízen hajóztunk végre megcsináltuk a hajó deviációs táblázatát. Susakot körbehajózva a falu előtti öbölben dobtunk horgonyt. Este jött egy motoros, hogy éjszakára bójára kell állnunk, persze ezért fizetni kellett, fillérre annyit mint a városi kikötőben a mooringért. A mellettünk horgonyzó gyönyörű Újzélandi hajó inkább elment, de éjszaka a ránk törő zivatar közepén visszajött. Gondolom nem talált alkalmas horgonyzó helyet. A helyi zivatarokat napok óta jelzik, számítottunk rá. A nagy árnyékoló ponyvát tesztelésből fent hagytam és ragyogóan állta a sarat, illetve a szelet. A hajóban a zivatarból semmit nem lehetett érezni, hasonlóan, mint a múlt heti bórából Ustrinében.

j4

Július 07.

Ragyogó időre ébredtünk. A délelőtt strandolással, motorcsónakázással telt. Kora délután indultunk vissza Mali Losinjba. A mooringra állással nem voltam megelégedve, mivel a lefújó mistral erősebb volt, mint az orrsugár kormány, de végül baleset nélkül megúsztuk a kikötést. Reggel a hasonló szélben a szomszéd olasz hajónak rendesen nekiment egy honfitársa, így legalább nyelvi nehézségeik nem voltak. Este Tomiék meghívtak búcsú vacsorára az Odussey étterembe, aminak magyar származású a tulajdonosa. Ragyogó haltálat ettünk, kiegészítve 2 adag kagylóval. Esti séta, fagyizás, késői lefekvés, mivel nappal a szokásos 35 fok van, jólesik az esti hűvös.

j5

• Július 08.

Tomi családja reggel hazaindult Losinjból, mi hajóval jöttünk vissza Cresbe. Este 6-kor dobtunk horgonyt, így gyors dingizéssel a partra, Tomi elérte a 7-órás kompot. Nagyot fürödtem és élveztem a civilizáció „áldását”, az internetet. Skypon az egész családommal tudok video telefonálni, így talán az unokáimnak sem leszek idegen bácsi, mint a kisfiam óvodás társainak, mikor 2 évig távol voltam a családtól.