Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Június 15.

Tudtam, hogy szoros lesz az indulás, mivel Kati ma még dolgozott, nekem pedig Nagytarcsára kellett mennem az utolsó pillanatban megérkezett hajtómű szűrőkért. Utána Vecsés, majd Norbiéknál Budán felvettem az alu állványokat és egyéb alkatrészeket a hajó algátlanító festéséhez. Egy órakor irány Gárdony, gyors bepakolás és kezdődik a nyaralás! A határon azonnal megbüntettek, mert lejárt a jogosítványom orvosi része. Ha minden rendőri intézkedés – mulasztás miatt – ilyen udvarias lenne, csak felsőfokban beszélhetek róla. Rijekánál szoktuk a komp menetrend szerint eldönteni, hogy Krik, vagy Brestova. Az utóbbit választottuk, mert így elvileg 1 órát nyertünk, de nagyon kellett igyekezni, mivel ez volt aznap az utolsó komp. Kati kis autója nemrég volt nagyszervizen, ami az utolsó egy órás szakaszban döntő lehetett. Végül elértük a kompot, ami utána késett is (kár volt sietni) és este 10 óra után már pakoltunk a hajóba. Itt szokásosan minden rendben volt, hiszen csak 2 hétre hagytam magára. Éjjel 2-kor kerültünk ágyba.042-IMG_0043

Június 16.

Gyerekeink és unokáink ma érkeznek. Bőven maradt munka a hajón, a vendégvárás mindég hoz plusz feladatokat. Gergő unokám 6, Kinga 4 éves lesz és bár voltak már velünk rövidebb túrán, próbálunk minden eshetőségre készülni. Végül este 7 óra után érkeztek, mivel a kiszemelt kompot lekésték, de nagyon feldobott volt az egész csapat. A gyerekek most is a szülői kabin emeletes ágyán akartak aludni, ami mindenkép az utolsó alkalom, mivel tavaly óta 10-10 cm-t nőttek.

006-IMG_0005

Este mindenki fáradt, így nagyon jól esik Kati „hajóvacsorája”!

Június 17.

Reggel Norbival elkezdtük intézni a hivatalos hajópapírokat. Sajnos a kikötő kapitányság nyitva tartását lekéstük, így autós programot terveztünk. Cres-ből ½ órányira lévő Valunba mentünk strandolni és vacsorázni. Norbert vendégei voltunk, nagyon jól főzött. Helyi specialitásokat ettünk, csevapcsicsát és haltálat.

Június 18.

Ma ünnepnap van Horvátországban, de bíztunk benne, hogy reggel lesz 1-2 óra hivatal a kikötő kapitányságon. ½ 9-kor már ott voltunk, sikerült is elintézni a crewlist-et és az üdülési adót. A crewlist-be nem számít bele a tulajdonos skipper és a 14 év alatti gyerekek. Ehhez kitöltenek egy külön crewlistet a valós létszámmal. Elég szövevényes a hajós bürokrácia, próbálom követni, de minden országban más még az EU-n belül is. Lényeg, hogy megvoltak a papírjaink és elindultunk a családi túrára Losinj felé.

035-IMG_0036

A harbour master irodájában felhívták a figyelmünket, hogy estére erős bóra várható, így ennek megfelelően kerestünk biztonságos horgonyzó helyet. A kis gyerekekkel nem lehetett hosszú távokat tervezni, a bórától jól védett Ustrine öblöt céloztuk meg. 8 hajó horgonyzott itt. Mikor megjött a bóra kettőnek újra kellett horgonyozniuk, mert nem fogott a horgonyuk. Mi Norberttel, a megérkezésünkkor leellenőriztük a horgonyunkat, és az ÉK-i szélre számítva dobtuk le, így nyugodtan aludtunk.

098-IMG_0099

Június 19.

Reggel Norbiék kis kirándulást tettek, míg mi Katival készültünk az ebédre és a következő szakaszra.096-IMG_0097

Losinjig nagyon kellemes vitorlázás volt. Én kevesebbet voltam Horváthországban, mint a Kati, de Losinj mindkettőnk egyik kedvenc helye. A mooringgal, árammal és vízzel ellátott partfalon az utolsó helyet „csíptük” meg, ami fontos volt, mert ma van Norbertnek és Nórának a 8-k házassági évfordulója és ezt itt szeretnénk megünnepelni. Az érkezés utáni rövid séta után Nórika megtalálta a helyi legjobb éttermet. Igaz kicsit kellett gyalogolni dombnak fel, de megérte. Ilyen báránysültet nem sokszor ettem, és az árak is méltányosak voltak. Egy családi vendéglő volt, igazi ünnepi hangulattal, ragyogó ételválasztékkal.

307-WP_000178

298-WP_000169

300-WP_000171

Június 20.

Reggeli után mindenki strandolni indult, csak én maradtam a hajón egy-két elmaradt dolog elvégzésére. Kivágtam a helyét az üzemanyag átfolyás jelzőnek, feltöltöttem a napi diesel tartályokat és a víztartályokat. Folyamatos rendrámolással próbáltam a hajót szinten tartani. Délután kiderült, hogy az első zuhany szintérzékelője megint elromlott, valószínűleg végleg. A helyi hajósboltban próbáltuk pótolni, de nem sikerült. Így az első fürdőszobában lezártuk a csapokat, csak a WC-t lehet használni.

Június 21.

Losinjból 8.30-kor indultunk, hogy elérjük a Privlavka csatornán a 9 órás forgóhíd nyitást. A csatorna állítólag 8 m széles, de mivel elég nagy az áramlás én inkább 6-nak éreztem, vagy a hajó lett szélesebb. Ez egy unokázós vakáció. így a mai napra is csak kisebb távot terveztünk, így délben már ki is kötöttünk egy pici városi kikötőben, Nerezinében.A szűk és sekély kikötőben nagyon jó helyet kaptunk. Gyorsan feltettük a napponyvát és irány strandolni. Ebéd a hajón, du. alvás a gyerekeknek. Nórika és a Norbert nagy családi túrát terveztek és a gyerekekkel felmentek az 557 m magas Televrina hegyre. Mindannyiuknak nagy sportteljesítmény volt, mivel az út nagy részét a gyerekek szüleik nyakában ették meg. A gyerekek kaptak tőlem egy walky-talkyt ami a hegyről működött, a hajóról vissza már nem. A csapatot nem kellett altatni, de Norbert Nórikát még elvitte éjszakai fürdőzésre este 10-kor.

203-S1050011

201-S1050009

202-S1050010

Június 22.

Nerezinéből már nyolc órakor indultunk, hogy le ne késsük a híd nyitást Osornál. A nagyon szűk kikötőhelyről, a móló végéről, orrsugár kormány nélkül, farkötélen fordulva, hiba nélkül elstartoltunk és ½ 9 kor már Osorban voltunk. 026-IMG_0027104-IMG_0105

A 9 órás hídnyitásra elég nagy lett a tömörülés , de mi nem siettünk. Szerintem a többiek sem, csak megszokásból. Egy lakatlan szigeten, Zecan szerettünk volna éjszakázni, de rosszul fogott a horgony és a sziget is nyitott volt, így inkább visszamentünk az ismert horgonyzóhelyünkre, Ustrinébe. Kati ebédre gulyás levest készített és 4 féle palacsintából lehetett választani. Kb. 30 darabot készített, estére is maradt. Délután Gergő nagy álma teljesült, Norbettől vette első motorcsónak vezetői leckéjét. Nagyon ügyes volt és ragyogott az arca az örömtől. Meglepetésként ért minket, hogy egy 46 lábas motoros szuperjacht horgonyzáshoz készülve, mellénk érve tőlünk kérdezte a vízmélységet. Utána összeakadt a mellettünk horgonyzó vitorlással, de végül sikerült lehorgonyoznia. Vacsorára a lányok sült hal tálja versenyre kelt az ebéddel.

208-IMG_0194

Június 23.

Nagyon csendes éjszaka után 9 órakor már indultunk Cres felé. Sajnos szél nem volt, de a motor most is csendesen és gazdaságosan működött. 1750-es fordulatszámon 5,9 csomóval haladtunk a tükör vízen 3,7 l/óra fogyasztással. Végül a város előtt vetettünk horgonyt és estig fürdőztünk, pihentünk és Gergő unokám gyakorolta a motorcsónak vezetést a kis dingivel. Nagy élmény volt, hogy 2 delfin is versenyre kelt velük.

Június 24.

Korán keltünk, hogy Norberték elérjék a 9 órás kompot. Gergő a reggeli asztalnál sírva fakadt, hogy nem akar hazamenni, ami be kell vallanom nagyon hízelgő volt a szívemnek. Megbeszéltük, hogy még sokat lesz a hajón és Gárdonyban is kipróbáljuk a kis dingit. Megnyugodott és a kis család 8-kor útra kész volt. A hajót Kati szokás szerint rendben hagyta itt, nekem csak a nagymosás (automata mosógéppel) és némi rendrakás maradt.