Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Este százszor megbántam, hogy elindultunk, de a fő hiba az volt, hogy kelet felé akartunk kijutni az atollból. Persze így teret nyertünk a délies szélben, de milyen áron?Órákig csak azon küzdöttünk, hogy eltávolodjunk a parttól, a szél folyamatosan 25 csomó, pont szemből, három méteres hullámok. Volt olyan óra, hogy egy mérföldet haladtunk, azt se a jó irányba, hanem kelet felé, hogy elég biztonsági távunk legyen a szigettől akkor is, ha a szél tovább erősödik. Éjfélkor döntöttem el, hogy vitorlát bontunk és számításaim szerint egy takkal ki tudunk menni a két sziget Tongatapu és ‘Eua közötti szorosból. A grószt második reffre húztuk és a vadonatúj jenky-t is csak reffre engedtük ki. Határtalan jó érzés volt, ahogy a Norvik a motorozós ugra-bugrából átváltott száguldó vitorlázásba. Persze a szél is viszonylag erős 25 csomós volt, de az algatisztítás érezhetően gyorsabbá tette a hajót. A jenky a vártnál jobban húz és erős szélben jobban kezelhető mint a génua. Most használom először, sokszor már azt gondoltam, felesleges költekezés volt, de most nagyon jól jön. Eddig egy percet sem aludtam, ráadásul eléggé felébredtem a vitorlahúzásban, megbeszéltem Dáviddal, az előzetes beosztástól eltérően most menjen aludni, én akkor keltem, ha elfáradtam Ekkor éjjel egy volt hajóidő szerint. Nyugodtabb voltam, hogy én vigyem ki a hajót a nyílt vízig. Ez különben most egy örömteli száguldás volt, jó két óra hosszan a hullámok is lecsökkentek, mert ‘Eua szél felöl volt, de szél csak kissé mérséklődött, épp kellemes örömvitorlázás volt. Kárpótolt a kezdeti nehézségekért. Ötkor ébresztettem Dávidot, ekkor még egy órát rádióztam, elküldtem a naplót, kaptam egy szép levelet, de a gribet sajnos nem tudtam letölteni, mert olyan lassú volt, hogy túllépte az idő limitemet és az adó lekapcsolt. Bosszantó, mert nem sok volt hátra. Nagyon fáradt voltam, így szokásosan csak blokkokat tudtam aludni, de a reggeli bacon tojással segített összeszedni magam. Délelőtt még kicsit tudtam aludni, majd leváltottam Dávidot, aki szerencsére mindig éhes, így gyorsan nekiállt főzni. Hagymás marhasült szeletek tört burgonyával, a végén egy kisfröccs. Délután Dávid alszik, én vagyok őrségben, ami hála a pilot hibátlan működésének és a ragyogó napsütésnek kellemes feladat. Apropó, napsütés. A szélgenerátort le kellett kapcsolnom, mert minden aksink fullon van és a szélgenerátornak működés közben kell az áramelvétel, különben tönkre megy. Az előrejelzés szerint csökkenő szélre számítunk, de várhatóan így is holnap éjjel érünk a Minerva zátonyhoz, remélem addig kapunk újabb prognózist, hogy tovább menjünk-e, ha nem muszáj nem állunk meg. Egyrészt nem szeretnék éjjel horgonyozni, a rosszabb a fél éjszakán tartó veszteglés, kivéve, ha szélcsend lesz. Az a terület ami felett most haladunk, igazi hegyvidék, a vízmélység 50méter és 2000 méter között hihetetlen gyorsan változik, viszont ennek megfelelően a hullámok is kissé kaotikusak. A napi pozíciót mostantól UTC12:00, kor jegyzem, mivel az időzóna váltás miatt ekkor vagyok őrségben. Az első tört napi távot nem is számoltam ki, a két óra vitorlázást leszámítva (ez kb. 13 tmf volt), ijesztően kevés, még abszolút mértékben is, nemhogy jó irányba. Remélem a folytatás jobb lesz.

Pozicionk:Okt.30.UTC:14:00.Lat.:21°20,228’S.Lon.:175°02,259’W. Megtett táv: kevés.