Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Eljött a búcsúzás ideje.Ez itt sok szempontból sem könnyű, most kicsit az adminisztrációról írok.Reggel a vámnál kezdtünk, közben én elmentem pénzt váltani.A pénzváltás "gyorsan" megvolt, kicsivel több, mint egy óra, de semmiről sem késtem le, mivel Dávid a felénél tartott a nyilatkozatok kitöltésével, ill. a sorra kerüléssel.Az volt a nagy ötletünk, hogy utána ő egyedül elmegy az Immigration Office-ba a pecsétért bringával, ami félig jól is sikerült, mivel az officer külső munkán volt, így délután már ketten mentünk vissza, k.b egy óra várakozás, fél óra ügyintézés egy kör bevásárlás és fél négykor már a hajón is voltunk.Kajáltunk és mentünk a következő körre, ami egyszerűbb volt, főleg ásványvíz és zöldség, gyümölcs.A kutassal még reggel megbeszéltük, hogy záráskor átállunk a kúthoz, de mióta itt vagyunk először fordult be a szél északra, szép nagy hullámokat görgetve az üzemanyag kúthoz, így inkább korán reggel megyünk át, mivel a vitorlacserét is itt akarjuk megcsinálni.Berámoltuk a vásárolt ételt, italt, elküldtük a kis hajó riportot Új-Zélandra, letöltöttük az újabb grib file-t (szerinte holnap nem lesz szél, ami nekünk kedvező lenne) és már be is esteledett.Terveztük kimegyünk halat enni, de ők ma nem nyitottak ki, így egy koreai étteremben ettük a búcsúvacsorát.A mai naplót a neten akartam elküldeni, mivel maradt három óra kártyám, persze ez most nem működik.Kati sokszor felrója, hogy kevés levélre válaszolok és levelezek, de ez nem könnyű azokkal a lehetőségekkel, amikor, már az is siker, ha a leveleimet sikerül letöltenem.
A mai nap krónikájához tartozik még, hogy nagy lett az indulási izgalom a hajósok között, valószínű sokan olvassák Bob Mc Davitt meteorológus tanácsait, hogy a holnapi nap kedvező az Új-Zélandra indulásra.Szerintem nekünk ez nem jön össze, de szerda hajnalban szeretnénk elindulni.Délután meg egy jó órát eltöltöttünk az iPadra való új-zélandi térkép vásárlással(lassú a wifi), viszont ugyanaz a térkép ami a Raymarine plotterbe kb. 600 Euro volt, itt 35 (nem elírás).A különbségből két iPadot lehet venni vízálló tokkal.A dolog kicsit bosszantó, mert lehet Ausztráliát jövőre ki is hagyom, több idő kellene, de a térképet megvettem.Kicsit tanulságos, kicsit vidám téma, a full extrás hajó, akinek segítettük a kikötését, ma indult Új- Zélandra, de nem vállalták az üzemanyag kúthoz való kikötés kockázatát, a hajót számtalan fordulóval a dingivel kannákból töltötték fel.Az indulásuk is sajátságos volt, mivel a horgonnyal felszedtek egy kisebb sziklát, de ettől nem a csendes kikötő medencében szabadultak meg, hanem az eléggé hullámzó nyílt vízen.Ennél érdekesebb csak a dingi vontatásuk volt, amit a darura felakasztva, de nem felemelve keresztben vontattak.Viszont nagyon optimisták, mikor a mai találkozáskor a vámnál kérdeztük nem aggódnak-e, hogy a nagyvásznuk nem működik, azt felelték a génua igen.Ehhez képest mi mindenféle teoriákat állítunk az esetleges időjárás leküzdésére.Mivel ők is Whangerei-be tartanak remélem rövidesen beszámolhatok a közös sörözésről.Hát az élményeimet még sorolhatnám, de a józan ész azt diktálja menjek aludni, éjfél van, hatkor ébresztő.