Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

A „hányadtatások napja”. Ötkor keltünk az induláshoz. Az atollból kifelé Feri a hajó orrból figyelte a víz alatti korall padokat. Bár befelé jövet lementett track-en hajóztunk ki, egy helyen csupán kb. tíz métert próbáltam levágni a rottát, szerencsére Feri észrevette a kiálló hatalmas korall fejeket. Hangos kiabálás után gyors irányváltoztatás, szerencsésen megúsztuk. Fontos tanulság, „Járt utat járatlanért soha ne hagyj el.”. Az indulásunkat a dagály utáni pangó vízhez terveztük meg, így a kijáraton gyenge félcsomós ellenáramlatban kijutottunk. Kezdetben a szél 20-25 csomóra erősödött, igen kellemetlen hullámokat keltve. Később ugyan kellemes 15-18 csomós szélben vitorláztunk, de a hullámok megmaradtak és ez nem segített friss legénységem étvágyán. A hány-al kezdődő szavakat kéz napig nem volt szabad használni és vendégeink berendezkedtek a kockpitban való lakásra és alvásra. Bertrand lelkes volt kirakta a horgot és fogtunk egy 6-7 kg-os barracudát, amit némi tanakodás után visszadobtunk a tengerbe a siguatera betegségtől való félelmünk miatt.

A kapitány tollából. Indulás pozíciónk: UTC: 17:00. Lat.: 14°27,8S Lon.: 146°02,22W