Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Nagyon csendes éjszakánk volt, semmi hullámzás, hiába atollban vagyunk. Reggel nagy aktivitással ébredtünk. A holnapi vendégeket várva fogtunk hozzá pakolni, takarítani, mosni. Ebédre a maradék tonhalat tervezzük megsütni, délután a helyi faluba tervezünk menni internetezni.

Összefoglaló a Marquesas szigeteki vitorlázásról Tuamotu-ig– kiegészítés Kati naplójához.

A hajósok mindenhol egyformák, Marquesas-on is ment az ijesztgetés a viharokról és az óriási hullámokról már hetek óta, de előbb utóbb mindenkinek tovább kell menni. Első nap szinte semmi szelünk nem volt, így motorláztunk. Az első napi tartály töltésénél az AC pumpa elromlott, így maradt a nagyon lassú vitorlázás egy kitámasztott génuával egy 5-6 csomós szélben. A napi teljesítményünktől elég rossz kedvem lett, ráadásul a diesel üzemanyag rendszert sem tudtam megjavítani. A tartalékként vásárolt AC pumpa valószínűleg kisebb teljesítményű, mint elődje, pedig a kereskedő bizonygatta, ez ugyanaz. A végén kiderül, de fél napot már elszórakoztam a hajófenékben, az igen csak kellemetlen rollázásban. Kati elég nehéz szakaszt fogott ki a Csendes óceánon, az első hosszabb menetben. Mivel semmi kedvem nem volt több száz liter gázolajat kézzel felpumpálni, ráadásul az itteni gázolaj ár az Olaszországi után is a legmagasabb, bíztam egy kedvezőbb szélben. A 15-ei katasztrofális teljesítményünk után , 16-án délben újból elővettük az eddig csak problémákat okozó genakkerünket és hasonlóan a bal oldali spibummal megtámasztott génuához ezt a jobb oldali spibumra feszítettük. Az eredmény nem csak esztétikailag lett látványos, de a sebességünk is jócskán megnőtt. Átlag nyolc csomós szélben egész nap 4,5 csomó körüli sebességgel haladtunk, a napi teljesítmény is 100 mérföld fölött volt jó irányban, ráadásul a pilot folyamatosan és pontosan vitte a hajót. Mindjárt szebbnek láttuk a világot, különösen, hogy egy szép tunát is sikerült fognunk. Este Bertranddal megbeszéltem, ha a szél beerősödik, keltsen fel és leszedjük a genakkert. Így is lett , este 11-kor 15 csomósra erősödött a szél és pillanatok alatt, gond nélkül beszedtük a genakkert, semmiképpen sem akartam kockáztatni egy éjszakai sqall-ben való komolyabb szélerősödést. A maradék génuával így is jól haladtunk éjszaka és főleg biztonságban. Éjjel csak egy ember van őrségben, a génua reffelést egyedül is kényelmes megoldani. Az augusztus 17-e ragyogóan kezdődött. A nap hétágnyira süt, a ceviche reggeli osztályon felüli volt és a génua-genakker pillangóval 8-11 csomós szélben 4,5-6,5 csomóval haladunk. A délelőtti pillanatnyi csúcs 7,5 csomó volt. Karcsi barátommal tudtam sat- telefonon beszélni, Icát ünneplik, igen emelkedett hangulatban. Az augusztus 17-ei egész éjszaka a génua-genakker kombinációval nagyon jól haladtunk. A sqall-ek elkerültek a majdnem teliholdas éjszaka csodálatos volt. A holdnyugta különleges élmény a hajó előtt, utána a csillagok ragyogásával nem győzök eltelni. A pilotot egész éjjel nem kapcsoltam ki, ragyogóan működik. 18-án reggelre déliesedett a szél, így a hátszél vitorlázatot leszereltük és a teletaknis grósz-génua összeállítással élveztük a száguldást. A jellemző déli hullámzás egészen lecsökkent köszönhetően az atollok 1000 mérföldnyi természetes gátjának. Közben a génuát a genakkerre cseréltük, ami a következő éjszakai őrségváltásig ragyogóan működött, nagyon jól haladtunk. Éjjel kettőkor cseréltük vissza a genakkert génuára, mivel a szél egyre északiasabb lett és a genakkerrel ez már nem volt jó irány, de a délelőtti érkezéshez volt tartalékunk, így megengedhettük a lassabb, de kényelmesebb haladást. A radaron ekkor már jól kivehetőek voltak Manihi atoll körvonalai, napfelkeltekor már a pálmafás part sziluettje is jól látható volt. A bejárathoz való érkezésünket dagály után fél órára terveztük. kicsivel előbb mentünk át az elég szűk passzázson kb.1,5-2 csomós szembe áramlásban. Ezt valószínű a szél okozta hullámzás okozza, amivel folyamatosan tölti az atollt, a víz pedig a szűk bejáraton távozik. A jövőre gondolva a plotteren és az Ipadon is bekapcsoltam a tracket, így könnyebben kitalálunk, ha esetleg a láthatóság rosszabb lesz távozáskor. Gond nélkül lehorgonyoztunk az atoll ajánlott horgonyzóhelyén a falu közelében. Nuku Hiva-ról 500 tengeri mérföldet vitorláztunk. Az első két nap az előrejelzéseknek megfelelően elég kellemetlen volt, de a következő három nap kárpótolt bennünket, egy öröm vitorlázás volt. Bertranddal nagyon jól összeszoktunk, az előzetes tervektől eltérően ezét is maradt tovább. Ez Katinak is nagy könnyebbség volt, több ideje és energiája maradt a hajó belső és konyha projektekre. Kati bő három hét múlva utazik haza, holnapra várjuk Ferit és Katit is erre a szakaszra. Több úti programot dolgoztunk ki, a következő hetek időjárásának figyelembe vételével.

A NORVIK Földkörüli útja első szakasza Új Zélandig tart. A hajó itt várja meg a Déli Csendes Óceán hurrikánjainak végét. Erre az utolsó szakaszra még van lehetőség csatlakozni Tahitira szeptember 12-15 közötti indulással, illetve Rarotongán október 10-15 között. Ezekre a helyekre könnyű a repülő összeköttetés, de főleg Rarotongától – Tonga Új Zéland szakasz gyakorlott vitorlázóknak ajánlott.