Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286
  • Április 28.

Fritz Gyuri pontosan jött ígéretéhez híven. Az új napponyvára mindannyian kíváncsiak voltunk, így ezzel kezdtük. Nagyon szépen állt és a korláthoz kötve eső ellen is védett a következő napokban igen hasznos lett. Délben ebéd a szokásos kisvendéglőben. Ebéd után elmentünk kirándulni, megnéztük a Castel Sardói várat. Nagyot sétáltunk a városban. Délután a horgonykamra ajtóhoz a zsanér szerelés volt a következő feladat. Este Gyuriék finom halvacsorára hívtak bennünket, ami utónévnapi és egyben búcsú vacsi is volt, mivel ő a feleségével vasárnap hazarepültek. Nappal 30 fok volt, de készülődött az eső a hidegfronttal.

• Április 29.

Megjött az eső. Gyuriék még délelőtt beköszöntek, indultak haza a melegbe. Egésznap ki sem mozdultunk a hajóról, bent rendezkedtünk.

• Április 30.

Esik az eső és hűvös van. Találkoztunk a tavaly megismert spanyol párral Lanzarotte-ról, ők ma indultak egy évre tervezett Földközi tengeri kalandozásukra. Tavalyi ismerőseink közül így senki sincs itt,dolgozunk a hajóban. Holnap lejár a kikötői szerződésünk és a régi kikötőmester nyugdíjba ment és az újnál nem jártunk szerencsével, hogy a fél év bérlet után néhány grátisz napot kapjunk. A spanyol pár is ezért ment el. Mi így ráfizettünk 6 napot.

• Május 1.

A munka ünnepén zuhog az eső és 8 fok van (otthon 32 fok).Szerencsére a hajót jól ki tudjuk fűteni. Szinte ki se dugjuk az orrunkat, de bent a hajóban is van mivel foglalkozni.

• Május 2.

Szebb idő van lassan javul.Reggel elkezdtem a hajószámítógéppel foglalkozni. A monitort márciusban sem tudtam elindítani, de most a végére akartam járni. Persze ez úgy be lett építve, hogy a fél navigációs asztalt szét kellett szednem. A monitor kiszerelve működött, mikor visszaszereltem nem. Kb. 12-szer megismételtem, mikor délután feladtam és másba kezdtem. Délután meglátogattuk Michelle-t és Ingét, akiknek szintén saját építésű Bruce Roberts hajójuk van. Este Norbert fiammal beszéltünk Skype-on és ő megnyugtatott, hogy valószínűleg apró hiba lehet.

• Május 3.

Reggel megint a monitorral kezdtem. Működött, a számítógépen a programok is elindultak, ezért a monitort véglegesen beszereltem. Mire kész lettem megint nem működött. Vettem egy nagylevegőt és szétszedtem az egészet, közben az asztalosmunkán is javítottam.Megtaláltam a hibát a tápkábelen. Két helyen volt bizonytalan az érintkezés, de egyik sem volt szem előtt. Összeraktam mindent, működik rendben, megnyugtatóan nagy gyakorlatot szereztem a szerelésében. Délután pihenésképpen felszereltem a horgonykamra ajtót az új zsanérokkal.

• Május 4.

Reggelire visszatértem a gyümölcsétrendre (alma, mandarin). A délelőtt az adminisztrációval, email-lezéssel, crewlista nyomtatásával telt. A horgonykamrában ma még orr aksi körüli teendők vannak. Közben próbáljuk folyamatosan racionálisan elhelyezni egy kb. 100 m2–es lakásra való cuccot. A tartalék tartaléka, a hátha kell még, stb. Délutánbefutottak Carlosék a korsikai útjukról és meghívtuk őket Michellékkel egy búcsú vacsorára holnapra. Palacsinta lesz. Első este tudtam olvasni a karib szigetekről.

• Május 5.

Reggel időben keltünk, mert rengeteg a tennivaló. Mostunk, befejeztem a boomfék veret felszerelését,szokásos rámolás, 11 kor indultunk bérautót szerezni. Ez itt NEM KIS FELADAT!Végül remélem sikerült, ma este a kikötőben, 7 kor vehetjük át a hatalmas Cliót, mivel az ajánlat Fiat Cinqecentóról indult, de mivel 5–en jövünk vissza csomagokkal a reptérről, kellet a nagyobb kocsi, ahonnan a Kati haza repül. Most készülünk a vacsorára, folytatás holnap.