Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 288

A tegnapi sikeres napot sokkal kellemetlenebb éjszaka követte. Este nagyon ronda holthullámzás jött be az öbölbe, amitől ma szerettünk volna búcsúzni, de Hiva-Oa nem enged. Csák Attila barátomék is elmenekültek a swellek miatt, nekünk ez lassabban sikerül. Mivel az éjszaka ugrálós volt, gondoltam a nappal kárpótol, nem így történt. Reggel Bertrand beszámol ez esti veszteségekről. Este kiment elköszönni So-tól, de elfelejtette elvinni az ajándékainkat. Közben a nagy hullámzás miatt a dingi dokban darabokra tört a dingi egyik evezője. A beszálláskor a vízbe esett a hátizsákja, benne a fényképező géppel, a friss tettoval kellett vízbe mennie, itthon le tudott zuhanyozni, szerencsére minden rendben és a kamera is túlélte. A hajón az egyik patent sekli szétesett, de ezzel szerencsém volt, mert reggel a darabjait megtaláltam és össze tudtam rakni. Gondoltam ezzel vége a pechsorozatnak, de az igazi próbatételek csak most következtek. Viszonylag jól összekészülődtünk és kimentünk egy utolsó víztöltésre és baguette-rt . A dingi dokkot túlzás nélkül mondhatom életveszélyesnek a hullámzás miatt, időnként úgy éreztem felkenődök a beton mólóra. Mindent „bepakoltunk”, de a kis farhorgonyt nem tudtam felvenni. Hosszas próbálkozás, majd póló szemüveg le, be a vízbe és a horgony kiakasztottam a nem tudom miből. Ez rossz előjel volt, mivel a farhorgonyunk is túl jól tartott. Sejtésem be is igazolódott, de ez már nagyobb falat volt, lévén egy hullámzás továbbra is aqua parkba való volt, de szerencsére a víz nem volt mély , bár semmit nem lehetett látni, de ki tudtam tapogatni, hogy egy acél hálóba akadt a horgony, valószínű tengeri varsába. Néhány próbálkozás után sikerült kicibálnom és ezzel a második horgonyszabadítás is sikerrel járt. Nagyon reméltem a főhorgonyunkkal nem járunk így, de ez életem ELSŐ BÚVÁRLECKÉJÉT is meghozta. Nem volt mit tennem, megint békatalp és szemüveg, be a vízbe. Itt már nagyobb volt a mélység, de harmadik próbálkozásra a lánc mellett leértem a fenékre és megint egy hasonló hálót találtam, de nem találtam a horgonyt.

Kati nem akarta, hogy újra próbálkozzam, ezért rádión kértünk segítséget. A Beltzha tulajdonosa, Loran felajánlotta, megpróbálja kiszabadítani a horgonyt, de sajnos többszöri próbálkozásra neki sem sikerült. Ekkor próbáltunk búvárt szerezni és legnagyobb meglepetésemre Bertrand egy angol katamarán fiatal tulajdonosával Cristiannal és egy búvárfelszereléssel jött vissza a Norvikra. Cristian elmondta, a felszerelés teljesen új és nekem elég gyorsan leesett a tantusz, ő szívesen kölcsön adja, de nekem kell lemennem. Soha nem gondoltam, hogy ilyen lesz életem első palackos merülése. Sajnálom, hogy ez eddig kimaradt az életemből, jó lett volna egy kis előtanulmány, de megtettem ami tőlem tellett. A lánc teljesen belegabalyodott a vashálóba, a horgonyt nem tudtam kitapogatni a vaksötétben és ezzel befejeztem az első búvárleckét. Cristiannak megköszöntem a segítségét, Bertand kiment a partra búvárt keresni. Hiva Oa gyönyörű, nem akar elengedni, de a kalandok ellenére, még remélem jövök ide. Bár nem szoktam szponzorokat keresni, de ha egy búvár bevállal egy oktatást szívességi alapon, az nagy segítségemre lenne. Ez volt a horgonyok napja.