Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

A szél várt déliesedése nem jött be, sőt egy kicsit északira is fordult időnként. Így aztán reggelre jócskán leestünk a rottáról, ráadásul a kedvező nyugati áramlatot is elvesztettük. Át kell állnunk hátszelezésre, ha nem akarjuk végig krajcolni a hátralevő 1700 mérföldet. Bár a hullámok valamelyest csökkentek, a bárányok is eltűntek róla /a franciák így mondják a hullámtaréjt/, a 100 mm átmérőjü spibaumokat nem egyemberes feladat felszerelni, ezért a szerelés másfél órájára le kellett állítani a hajót. Ez a következő napi teljesítményben behozhatatlan kiesés, amitől nem lett igazán jó kedvem. Ezután Bertrand ebédet főzött, előétel avokadó krémes kétszersült, főfogás lencsefőzelék kolbászdarabkákkal. Ebéd után én áthúztam a spinakkerről a genakkerre a 17m hosszú spizsákot. Ennyi elég is lett volna a testmozgásból, de a pilotmotor nem hagy nyugodni minket, felváltva próbálkozunk lelket lehelni bele, nem sok sikerrel. Közben Norbert fiam H. Gáborral folyamatosan konzultálva a Jefaval és a Raymarine-al egyeztetve rendelt egy komplet és egy kuplung nélküli motort bízva abban ezt a meglévő kuplungra rá tudom szerelni és így lesz egy tartalék motorom is, de az erősebb 24V-os. Remélem az elképzeléseink helyesek, mert a végszámla kezd ilyesztő méreteket ölteni. Közben a szél kezd délire visszafordulni, úgy látszik játékos kedvében van. A szereléket most úgy állítottuk össze, hogy könnyen át tudunk állni az alapvitorlázatra, de túl fáradtak voltunk a vitorlacseréhez. Este végre megint volt rádiókapcsolatunk, megjöttek a mailjaink, köztük a grib és az elmaradt naplókat is el tudtam küldeni. Persze ez jó két órát elvett az alvásidőmből, de Bertrand felajánlotta egy órával tovább marad, persze ennyivel később is keltsem reggel kilenckor. Még megbeszéltük, ha a szél tovább déliesedik, az éjszakai váltáskor átcseréljük a vitorlázatot.
Poz.:UTC12:00. Lat.:07°20,0’S Lon.:109°51,7’W.Tényleges megtett út:110,9tmf.