Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Sajnos Kati szabadsága lejárt és hétfőn visszarepült Európába. Így minden dologgal egyedül kell megbirkóznom megint, így a naplóírással is. Most röviden csak a tényeket írom mivel a következő napokat hajókarbantartásra szánom, beleértve a leltározást és az iratok átnézését.

Jan.22.
Míg Kati az amszterdami csatlakozására várt, én megcsináltam a motorolaj cserét, ami igencsak aktuális volt. Kimostam a levegőszűrőt is amit lassan cserélni kellene. 10-kor visszavittem a bérautót, visszafelé kis vásárlás a DIA-ban. Este aggódtam Katiért, mert olvastam az európai időjárást, hogy mikor ér haza.

Jan.23.
Reggel elkezdtem összekészíteni a hajót a horgonyzáshoz. Az aksikat full feltöltöttem a táp segítségével, így nem puffer üzemben töltődnek. Kívül lemostam a hajót, belül Kati makulátlan tisztán hagyta itt. Feltöltöttem a víztartályokat, kipróbáltam a horgonycsörlőt. 11-kor elmentem a DIA-ba vásárolni sajtot és baguettet. Fél 12-kor zuhanyzás, a marina office-ban számla rendezése. Délre kész voltam az indulásra, de jött egy hatalmas zivatar, szerencsére épp megszáradt a reggeli mosásom. Így csak a zivatar végét kellett megvárnom, ami kb. 1 óra volt. A szél teljesen leállt, így nagyon kényelmesen ki tudtam állni és horgonyzóhelyet keresni. Ez egy nagyon védett és sekély öböl iszapos talajjal. Több bója is van telepítve, de sem ezeket sem állandó helyet nem lehet bérelni a marinában, pedig ez már a hurrikán övezet, ahol a statisztikák szerint 10 évente tarol egy trópusi ciklon.
Megebédeltem és kipróbáltam a WIFI-t, ami működött. Délután jött egy motoros, hogy itt vitorlás verseny lesz, álljak a bejárat másik felére. Itt zsúfoltabb a hely és nekem a WIFI miatt a bejárathoz közeli hely kell, így kicsit közel tudtam a mögöttem levő hajóhoz horgonyozni.

Jan.24.
Szinte egész nap a laptopommal voltam elfoglalva. A Kati által bemásolt filmeket nem találtam, ezért újra bemásoltam és megpróbáltam rendszerezni a fotókat, ami nem könnyű. Kati már tegnap is dolgozott, de ma éjjel 1-ig tette fel a fényképeket a honlapra. Kár, hogy Katiból csak egy van.

Jan.25.
Éjjel teljes szélcsend volt, de kellemes hűvös idő. A mögöttem levő hajóssal beszéltem, hogy holnap elmegy, akkor én előrébb állok, mivel a helyszűke miatt alattam van a horgonya. Péntek lévén este nagy volt a nyüzsgés a charter váltás miatt a kikötő bejáratnál az üzemanyagkútnál. Egyszer csak magyar hangokra lettem figyelmes és a magyar vendég lobogót is megláttam a mellettem lévő charterhajón. Kicsit tudtunk beszélgetni, de sietniük kellett, mivel sorban álltak a tankoláshoz. Este kibociztam a partra vásárolni. Visszatérve csináltam egy nagy adag paprikás krumplit. Most nem lett olyan jó, mint a múltkor, tanulság, nem szabad kispórolni a belevalókat. A Katitól kapott Pick kolbász helyett a spanyol kolbász-felvágottat tettem bele, ami már az Atlanti átkelésen sem akart fogyni, de most legalább vége. Van esély, hogy a halaké lesz.

Jan.26.

A szomszéd hajós 9-kor szólt, hogy nem tudja, mikor mennek el. Itt mindenki ráér, én is. Végül 12-kor elindult egyedül, a szélirány miatt nem kellett előrébb állnom, viszont jó, hogy résen voltam, mert a korláton lévő napelemet letörte volna, ha nem hajtom be.
A paprikás krumpliból kidobtam a spanyol szalámit és óvatosan kevés kolbászt, paprikát és egy paradicsomot főztem bele. Jobb lett, de nem az igazi. Fél 2-kor, otthon fél 7, meggratuláltam Karcsi barátomat névnapja alkalmából és a jelenlevő Ágnes hölgyeket visszamenőleg.
Most úszni indulok, utána stílszerűen kiolvasom Bombard Önkéntes hajótörött című könyvet. Rövidesen indulok észak felé, innen érdekesebb lesz a napló.