Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'AGPressGraph\manipulator' does not have a method 'httpsCanonicalURL' in /home/norvikin/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Istambul 2011

Norvik a tengeren 2011 augusztus 13-ig.

A Norvik helyi idő szerint 2011. július 13-án 2 órakor befut Istambulba, sikeresen teljesítve „próbaútját” az 1650 km-es dunai szakaszon és kb. 250 NM fekete tengeri átkelésen.

A tegnapi nap az ünneplésé volt, mivel közel 4 évi munka és 3 heti hajózás – ebből közel 1 hét szerelés (árbocállítás, kötélzet, navigáció) – után kifutottunk a nyílt tengerre és rövidesen csak a kerek horizont és a játszadozó delfinek voltak útitársaink. A Fekete tenger nagyon barátságosan fogadott minket, ragyogó napsütés, enyhe szél, lágy hullámok. Szóval minden körülmény alkalmas a meditációra, az elmúlt évek örömteli, de sokszor igen fárasztó hajóépítő időszak végiggondolására. A Norvik megépítése – bár több évtizedes műszaki kivitelezői gyakorlattal fogtam hozzá – a vártnál jóval nagyobb feladat volt, de most már kijelenthetem, a vártnál jobb eredményt is hozott. Remélem a jövő is ezt fogja igazolni. Az idei év első fele a befejező munkák, az otthoni teendők és a hivatalos ügyek intézésének szinte véget nem érő áradatával telt. Így a honlapra nem kerültek új infók, talán kicsit babonaságból sem, míg nincsen eredmény. A Duna alacsony vízállása is egy bizonytalansági tényező volt az indulási dátum kitűzésében, mivel a Norvik merülése teljes terheléssel 2,2 m.

Végül június 21-én 7óra 01 perckor a Norvik kifutott az Újpesti kikötőből fedélzetén 11 fővel és egy kísérő motorossal. A dunai hajóút külön fejezet, remélhetőleg sikerül beindítanunk egy online hajónaplót napi információkkal. A második éjszaka a Fekete tengeren már jellemzőbb arcát mutatta, a kellemetlen döghullámok távoli vihar utóhatásaként dobálták a Norvikot. Pontos navigációval helyi idő szerint du. 2-kor beértünk a Boszporuszba. Nagy segítség volt, hogy 3 évvel ezelőtt Katival már kis helyismeretre tettünk szert az akkori török túránkon. Az Ataköy marinában kötöttünk ki. A recepció információinak segítségével 1 nap alatt sikerült a beléptetést elintéznünk ügynökség nélkül, ami nem kis feladat volt, de 800 EUR helyett csak 200 EUR-ba került. 14-én du. elbúcsúztunk Zoli és Péter barátunktól, akik Újpesttől voltak útitársaim, valamint Tomitól, aki Tulceában csatlakozott hozzánk.

Ketten maradtunk Gyurival, hogy megkezdjük a Norvik tesztelését a mediterrán térségben. Azóta végighajóztunk a Márvány tengeren, az Égei tenger török partvidékén, Marmarisnál kiléptünk Törökországból és Rodosznál beléptünk Görögországba. Megismertük a jellemző szél, a meltemi kellemes és kellemetlen oldalát. Rodosznál Chalkin keresztül 40 órás kellemetlen szembe szélben való motorozással értünk Iraklionba. Krétán olajcserét és általános karbantartást végeztünk és egy felejthetetlen hetet töltöttem Kati társaságában. A log közel 2000 NM-et mutat, kipihenten készülünk egy 500 NM-es szakaszra Cataniába.

Iraklion, 2011. augusztus 13.